وضعیت معاملات ۱۱ شرکت بیمه در بورس

بینا- در معاملات امروز هجدهم مهرماه، سهام یازده شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش بینا، تابلوی معاملات گروه بیمه، امروز به گونه ای شکل گرفت که تمامی نمادهای بیمه ای روی آن ظاهر شدند و تنها غایب آن بیمه آسیا بود که صف فروش آن همچنان پابرجاست. نکته جالب این موضوع در آن است که سهامداران عمده این شرکت، همگی از فعالان بازار سرمایه هستند ولی حاضر به خرید ۲۰۰ هزار سهم این شرکت هم نیستند تا بلکه گره از معاملات این نماد هم باز شود. همچنان جابجایی بلوکهای سهام در دو نماد “ملت” و “آرمان” حجم معاملات گروه بیمه را بالابرده است و بالاترین حجم معاملاتی به بیمه ملت رسید. بیشترین تغییر قیمتی مثبت امروز برای بیمه آرمان ثبت شد و بیشترین منفی را هم بیمه نوین به خود دید. پارسیان و دی هم روزخوبی را پشت سرگذاشتند و حجم قابل قبولی داشتند.در مجموع روند گروه باز هم بصورت ناهمگن مثبت و منفی بود و رند خاصی در آنها دیده نمی شود. شاخص صنعت بیمه در بورس نیز با افزایش ۰٫۴۸ درصدی به رقم ۱۵۴۲ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
بیمه ملت با افزایش ۰٫۴۱ درصدی و حجم ۱۶,۷۳۶,۹۳۵ سهم به ارزش ۲۰,۵۵۴ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۲۲۸ ریال، بیمه آرمان نیز نسبت به روز گذشته با ۱٫۴۶درصد افزایش و حجم ۵,۰۰۵,۰۹۰ سهم به ارزش ۸,۲۵۸ میلیون ریال و قیمت پایانی ۱,۶۷۰ ریال به کار خود پایان دادند.
بیمه دی باکاهش ۹۱،۱ درصدی مواجه بود. در این نماد ۲۶۲,۹۸۲ سهم به ارزش ۷۴۳ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۲,۸۲۶ ریال بسته شد.
بیمه پارسیان ۱٫۲۷ درصد افزایش داشت و با حجم معاملات ۱۸۳,۲۰۸ سهم به ارزش ۴۰۶ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم۲,۱۶۱ ریال بود.
بیمه سامان نسبت به روز قبل ۱٫۹۰ درصد کاهش داشت. در این نماد ۱۴۰,۵۰۰ سهم به ارزش ۲۴۶  میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۱٫۷۵۱ ریال بسته شد.
در بیمه البرز ۴۷,۴۴۱  سهم به ارزش ۱۷۸ میلیون ریال داد و ستد داشت که این نماد  با افزایش ۰٫۲۲  درصدی نسبت به روز گذشته مواجه بود و با قیمت پایانی ۳,۶۷۵ ریال بسته شد.
بیمه میهن با افزایش ۰٫۳۴ درصدی و با حجم معاملات ۱۱۳,۱۹۲ سهم به ارزش ۱۳۳ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم۱,۱۷۵ ریال بود. نماد نوین هم با ۳٫۴۷ درصد کاهش و مبادله ۶۴,۶۷۳ سهم به ارزش ۹۲ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۱,۴۱۹ ریال ، بیمه پاسارگاد نیز حجم معاملاتی برابر ۳۷,۶۴۰ سهم به ارزش ۷۳ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن  ۱,۹۷۳ ریال بود. بیمه دانا هم با حجم معاملات ۹,۹۶۱ سهم به ارزش ۴۹ میلیون ریال و کاهش ۰٫۴۱ درصدی به قیمت پایانی ۵,۰۴۴ ریال رسید. در بیمه ما ۴,۵۶۹ سهم به ارزش ۵ میلیون ریال داد و ستد شد. این نماد با ۰٫۰۹ درصد افزایش با قیمت پایانی ۱,۰۹۷ ریال بسته شد.
این گزارش می افزاید، کلیت بازار در گروههای دیگر هم نوسانی بود بطوریکه نمادهای مهم بازار از جمله فولادی ها و سنگ آهنی ها در قیمتهای مثبت و منفی معامله می شدند و گروههای خودرویی و صنایع غذایی جایگزین آنها در بازار شدند. همچنین امروز شاخص کل تقریبا با ۰٫۰۶ درصد افزایش به رقم ۲۹۰۳۲ رسید . بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به سایپا با ۱۱ واحد  و بیشترین تاثیر منفی هم مربوط به نفت و گاز پارسیان با ۱۰ واحد تاثیر بود. همچنین در معاملات امروز تعداد ۲۱,۳۷۴ میلیون سهم به  ارزش ۱,۵۹۳,۹۸۲٫۸۳ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.