وضعیت هوای کشور در لحظه تحویل سال /هوای گرمتر در ایام نوروز

۲۹م اسفند ،
ممتاز نیوز :کارشناس ارشد هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در کل کشور حدود ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، گفت: تا لحظه سال تحویل فقط برای مناطق واقع در شمال شرق کشور بارندگی پیش بینی می‌شود.
 
محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از امروز دمای هوا در نیمه غربی کشور رو به افزایش است. این روند افزایشی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل روابط عمومی سازمان هواشناسی در ادامه با اعلام اینکه امشب دمای هوا در نیمه شمال شرقی کشور بخصوص مشهد مقدس و شهرهای منتهی به آن کاهش محسوسی را تجربه می‌کند، افزود: از فردا تا روز جمعه دمای هوا در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور و همچنین کل کشور با روند افزایشی همراه خواهد بود.

وی با اعلام اینکه تا آغاز سال تحصیل وضعیت هوا فقط در شهرهای واقع در شمال شرق کشور بخصوص مشهد مقدس ابری و بارانی خواهد بود، ‌ادامه داد: ‌این در حالی است که در مناطق کوهستانی نظیر قوچان و بجنورد و به صورت کلی شهرهای منتهی به مشهد مقدس بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

اصغری با بیان اینکه برای استان‌های فارس، اصفهان و قم پدیده جوی قابل ملاحظه‌ای طی امروز و فردا پیش بینی نمی‌شود، اضافه کرد: البته لازم به یادآوری است که وضعیت هوا در شیراز طی این مدت کم کم ابری می‌شود.

این کارشناس ارشد هواشناسی در ادامه با بیان اینکه طی امروز تا روز پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی (استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری) بارش سبک برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: ‌از روز پنجشنبه و طی روز جمعه این شرایط به جنوب شرق کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و در نهایت به شمال شرق کشور می‌رسد.

به گفته وی بارش‌ها در این نواحی به شکل باران ظهور خواهد کرد.

وی یادآور شد: فردا و پس ‌فردا برای استان‌های ایلام و خوزستان با توجه به وزش باد، گرد و خاک نیز پیش بینی می‌شود.

اصغری با اعلام اینکه از فردا دمای هوا در کل کشور حدود ۶ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا برای پایتخت پدیده جوی خاصی پیش‌بینی نمی‌شود و دمای هوا در این کلانشهر بین ۹ تا ۱۸ درجه خواهد بود.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.