وضعیت هوا در ایام عاشورا و تاسوعا/ورود سامانه بارشی از غرب کشور

۰۱م آذر ،

borna ghasemi-31-7.jpg

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی در ایام پایان هفته و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.

عبدالرضا امیدوار شهری در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش مداوم باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به تناوب ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه یک سامانه بارشی دوباره از روز جمعه از غرب کشور وارد می‌شود، گفت: در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در بیشتر نقاط نیمه غربی کشور این سامانه به صورت بارش باران،‌ بارش برف در مناطق سردسیر و رگبار و رعد و برق در مناطق جنوبی فعال است.

به گفته مدیر کل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور در روز جمعه نیز در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، زنجان، همدان، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران بارش مداوم با وزش باد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وضعیت هوا در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز خاطر نشان کرد:‌در روز شنبه در استانهای تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان،چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اصفهان، زنجان، همدان، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قم، البرز، قزوین، مرکزی، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و شمال سمنان بارش مداوم همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

امیدوار شهری همچنین دربارهٔ وضعیت هوا در روز یکشنبه نیز به ایسنا گفت: در این روز در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، جنوب استان فارس و شرق هرمزگان بارش متناوب پیش بینی شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.