وطن فروشی مالک «کریستین دیور» به خاطر مالیات +عکس

آرنو چندی پیش در دیدار با مسئولان دولتی خواهان انصراف دولت از قانون مالیات ۷۵ درصدی شد اما دولت به این درخواست او توجه نکرد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در نظر دارد بر درآمدهای بالای یک میلیون یورو در سال مالیات ۷۵ درصدی وضع کند. این تصمیم یکی از وعده های انتخاباتی اولاند بود که وی بارها روی آن مانور داده است.

اما این اقدام دولت فرانسه باعث شده تا ثروتمندترین فرد در این کشور و مالک یکی از پولسازترین شرکتهای فرانسوی به منظور فرار مالیاتی تقاضای تابعیت بلژیکی کرد.

برنار آرنو مالک شرکت های مهم ال وی ام اچ و کریستین دیور و چهارمین فرد ثروتمند جهان، تایید کرده است که از بلژیک تقاضای تابعیت کرده است. وی با وجود این مدعی شده است که این تلاش او برای فرار از پرداخت مالیات نیست بلکه می خواهد فعالیتهایش را در بلژیک گسترش دهد.

آرنو چندی پیش در دیدار با مسئولان دولتی خواهان انصراف دولت از قانون مالیات ۷۵ درصدی شد اما دولت به این درخواست او توجه نکرد.

مقامات بلژیک نیز این خبر را تایید کرده اند و می گویند رسیدگی به پرونده آرنو طبق فرایندهای معمولی طی خواهد شد. آرنو در نظر دارد پس از کسب تابعیت بلژیکی، در موناکو به عنوان تبعه خارجی مستقر شود و از قوانین مالیاتی فرانسه در امان بماند.

این موضوع با واکنش های مختلفی در فرانسه همراه بوده و اگرچه برخی کارشناسان حامی سرمایه داری این اقدام وی را طبیعی دانسته اند اما برخی از مردم نیز با انتقاد از این اقدام آرنو، او را یک وطن فروش برای کسب درآمد بیشتر می دانند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.