وظیفه اصلی دستگاه قضا در انتخابات جلوگیری از بروز جرم است

۲۳فروردین۱۳،

یک وکیل دادگستری گفت: قوه قضاییه با تشکیل ستادهای انتخاباتی فعالیت کاندیداها و مسئولان را رصد کرده و آن‌ها را از وقوع جرایم آگاه می‌سازد تا از بروز جرایم جلوگیری کند.

مهدی محمدزاده” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با نقش دستگاه قضا در پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی اظهار داشت: دستگاه قضا با ایجاد شعب تخصصی برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، دقت و سرعت را در رسیدگی به جرایم افزایش داده است.

وی مهم‌ترین جرایم انتخاباتی را  تبلیغات نادرست توسط کاندیداها دانست و گفت: وعده‌های نادرست و واهی که توسط کاندیداها در مراسم تبلیغاتی داده می‌شود، عملی نادرست بوده که باید دستگاه قضا در صورت شکایت به این مساله رسیدگی کند.

محمدزاده با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از مراجعی بوده که سوابق قضایی نامزدها را اعلام می‌کند، تصریح کرد: قوه قضاییه با پاسخ درست و صحیح از معرفی کاندیداها به وزارت کشور، روند انتخابات را تسریع کرده و زمینه ایجاد یک انتخابات و رقابت سالم را محیا می‌سازد.

وی ادامه داد: قوه قضاییه باید کاندیداهای متخلف را شناسایی کند تا زمینه اعتماد مردم به دستگاه قضا افزایش پیدا کند.

این حقوقدان با تاکید بر اینکه دستگاه قضا وظیفه اصلی خود را در انتخابات پیشگیری از وقوع تخلف می‌داند، خاطرنشان کرد: قوه قضاییه با تشکیل ستادهای انتخاباتی فعالیت کاندیداها و مسئولان را رصد کرده و آن‌ها را از وقوع جرایم آگاه می‌سازد تا از بروز جرایم جلوگیری کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.