وظیفه اصلی نسل سوم وحدت حوزه و دانشگاه، جامعه‌سازی است

۲۸م آذر ،

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه باهنر کرمان با بیان اینکه وظیفه اصلی نسل سوم وحدت حوزه و دانشگاه جامعه‌سازی است، گفت: نباید صرف شعار وحدت حوزه و دانشگاه به انجام کارهای نمادین بپردازیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و حوزه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، حجت الاسلام محمد سلطان مرادی در گردهمایی که با حضور مشاور عالی مقام معظم رهبری و جمعی از روحانیون و دانشگاهیان به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های بلند امام (ره) و انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: حضرت امام (ره) به خوبی می‌دانستند که استکبار چگونه می‌خواهد بر کشورها مسلط شود و آگاه بودند که حکومت دینی و آموزه‌های اسلامی مانع سلطه آنها است.

وی با بیان اینکه حضرت امام با علم به این مسایل منادی این بحث شد، اظهار کرد: نسل اول وحدت حوزه و دانشگاه پیش از انقلاب شکل گرفت و حوزویان و دانشگاهیان دست در دست هم، نظام شاهنشاهی را برانداختند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه باهنر کرمان ادامه داد: نسل دوم وحدت حوزه و دانشگاه نیز در دوران سخت دفاع مقدس نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه عمده مسئولین نظام ما یا دانشگاهی می باشند و یا حوزوی، گفت: در سه دهه قبل این نسل با اتحاد و وحدت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسداری کرده اند.

سلطان مرادی افزو.د: هم اکنون نیز وظیفه نسل سوم حوزه و دانشگاه، جامعه سازی بوده که اگر در این خصوص کوتاهی کنیم با شکست روبرو خواهیم شد.

وی تصریح کرد: نباید صرف شعار وحدت حوزه و دانشگاه به انجام کارهای نمادین بپردازیم بلکه با مشورت و همدلی علما و دانشگاهیان در زیر سایه رهنموردهای رهبر معظم انقلاب به خوبی وظایف خود در این خصوص را انجام دهیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.