وظیفه جنبش دانشجویی مبارزه با عیادی استبکار است

فروردین ۱۴۰۳

دبیر اتحادیه تحکیم وحدت اسلامی با تاکید براینکه جنبش دانشجویی و استکبارستیزی جدایی ناپذیر است، گفت: امروز با اینکه آمریکا به صورت فیزیکی در ایران سفارت ندارد اما به صورت نرم سیاست‌‌های خود را پیاده می‌کند و وظیفه جنبش دانشجویی مبارزه با عیادی استبکار است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، “علی بیانی” دبیر اتحادیه تحکیم وحدت اسلامی در میزگرد دانشجویی ۶۰ سال جنبش دانشجویی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ریشه در قبل از انقلاب دارد اظهار داشت: قسمت مهم فعالیت‌های جنبش دانشجویی در دانشگاه تهران کلید خورد.

وی افزود: در زمان حکومت طاغوت دغدغه دانشجویان احیای دین بود که با برگزاری حلقه‌های مباحث دینی صورت می‌گرفت.

دبیر اتحادیه تحکیم وحدت اسلامی اضافه کرد: جنبش دانشجویی در دهه سی به سبب حضور احزاب مختلف سیاسی احساس نیاز کرده و فعالیت خود را گسترده‌تر کردند.

بیانی با اشاره به حضور نماینده کشور آمریکا در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تصریح کرد: از آنجایی که دانشجویان همیشه در برابر ظلم ایستادگی کردند به سبب اعتراض برای حضور نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمریکا به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه نقش دانشجویان در شکل‌گیری انقلاب جمهوری اسلامی بسیار پررنگ بوده است ابراز داشت: دانشجویان به همراه طلاب و همچنین به کمک توده مردم با جریانی پیشرو در مسیر آرمان‌های انقلاب حرکت کردند.

دبیر اتحادیه تحکیم وحدت اسلامی با تاکید براینکه جنبش دانشجویی و استبکارستیزی جدایی ناپذیر است، اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف جنبش دانشجویی استکبارستیزی بوده که در راس آن مقابله با آمریکا است و تمامی تشکل‌ها در این زمینه با یکدیگر هم عقیده می باشند.

بیانی با بیان اینکه دانشجویان پیرو خط امام راحل(ره) حرکت حساب شده‌ای در تسخیر لانه جاسوسی انجام داده‌اند که مورد تایید امام خمینی(ره) قرار گرفته و با عنوان انقلاب دوم از آن یاد کردند، تصریح کرد: امروز با اینکه آمریکا به صورت فیزیکی در ایران سفارت ندارد اما به صورت جنگ نرم سیاست‌‌های خود را پیاده می‌کند و وظیفه جنبش دانشجویی مبارزه با عیادی استبکار است.

وی با تاکید بر اینکه هدف انقلاب مبارزه با استبکار بوده است و دانشجویان به آن پایبند می باشند، مطرح کرد: در مسئله استکبارستیزی فراز و نشیب‌هایی در جنبش دانشجویی وجود داشته و ثابت شده هرگاه بعضی جنبش دانشجویی از فضای استبکارستیزی فاصله گرفته‌اند افول کرده و این نکته مهمی است که بحث استکبارستیزی نباید فراموش شود.

دبیر اتحادیه تحکیم وحدت اسلامی با بیان اینکه بهترین مکان برای بحث دربارهٔ لزوم استکبارستیزی دانشگاه است عنوان کرد: بعضی دانشجویان امروزه براین باورند که باید از استکبارستیزی دوری کنیم و بهترین مکان بریا روشنگری جامعه دانشگاه بوده چراکه قشر دانشجو از مهم‌ترین اشخاص جامعه محسوب می‌شوند.

بیانی با تاکید بر اینکه آمریکا خوی واقعی و استکباری خود را در مسائل اخیر نیز نشان داده است، خاطرنشان کرد: هر چه ایران از در تعامل با آمریکا وارد شده است آنها خلاف آن حرکت کردند و دنیای غرب نمی‌خواهد از در دوستی وارد شوند چراکه قصد دارند همیشه دست برتر در برابر ایران باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.