وظیفه ما در برابر پیامبر اعظم (ص)

8kfo 2 77x77 وظیفه ما در برابر پیامبر اعظم (ص)

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس‌ هایی از قرآن با اشاره به موفقیت این برنامه گفت: این برنامه چون رنگ سیاسی و اقتصادی نداشته، رشد کرده و امروز تماشاگران درس‌هایی از قرآن به بینندگان جدی و شاگردان قرآن تبدیل شده‌اند.

وی ضمن تشکر از دست‌ اندرکاران فرهنگی برای توسعه برنامه درس‌هایی از قرآن گفت: این برنامه ارزان‌ترین کار فرهنگی است که از متن قرآن بلند شده و با بیانی روان بدون آنکه حوادث مختلف بر آن تأثیر بگذارد ادامه پیدا می‌کند.

این استاد درس‌هایی از قرآن گفت: در ایامی که به پیامبر (ص) توهین شده ما هم به عنوان یکی از افراد امت اسلام در این جلسه پیرامون ویژگی‌های پیامبر و وظایف ما در قبال ایشان صحبت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام قرائتی به معرفی تعدادی از ویژگی‌های پیامبر (ص) پرداخت و افزود: ایشان به عنوان پیامبری که نام و نشان‌شان در تورات و انجیل آمده خاتم پیامبران است، به معراج رفته، دارای خلق عظیم است، نزدیک‌ترین مقام قرب خداوند را دارد.

وی تصریح کرد: حضرت محمد (ص) تنها پیامبری هستند که خداوند و فرشته‌ها همواره بر او صلوات می‌فرستند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان این سوال که وظیفه ما در قبال پیامبر چیست؟ افزود: ایمان عاشقانه، آگاهانه و متواضعانه به همراه تسلیم در برابر خداوند از جمله وظایف ما در قبال پیامبر خدا است. در این رابطه در قرآن معیارهای خوبی معرفی شده و ده‌ها هزار حدیث ذیل آیات آمده است.

این استاد درس‌هایی از قرآن با اشاره به معرفی چند آیه از قرآن که افراد بی‌ایمان را معرفی می‌کند، افزود: در قرآن آمده است که بعضی‌ها در حال کسالت نماز می‌خوانند و با کراهت زکات می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که ایمان به خدا و پیامبر (ص) ندارند وضعیت نامعلومی دارند، به طوری که تغییر در قانون‌های سیاسی و قوانین بشری از جمله این سرگردانی‌ ها است.

وی با اشاره به اینکه هستی برای بشر آفریده شده، افزود: بشر برای رشد آزادانه خود باید رهبر الهی و معصوم داشته باشد که اگر غیر از آن بشود ظلم به بشریت تلقی می‌شود.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: اگر در آموزش و پرورش همه امکانات و بودجه ها برای دانش‌آموزان فراهم شود و سر کلاس درس یک انسان نادان برود این ظلم به دانش‌آموزان تلقی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه خداوند در قرآن هم از پیامبر (ص) حمایت کرده، افزود: در پاسخ به اهانت‌های مشرکان خداوند می‌فرماید صاحب شما مجنون و ابتر نیست. اگر کسی به پیامبر جسارت کرد برای کشتن آن نیاز به اجازه مرجع تقلید نیست.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان یک پیشنهاد در حمایت از ساحت پیامبر (ص) افزود: پیشنهاد من این است که در سال‌های ۹۱ و ۹۲ هر زنی پسری به دنیا بیاورد اسم‌اش را محمد بگذارد، از این رو ما می‌توانیم حدود نیم میلیون محمد داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت مالی از ساحت مقدس پیامبر (ص) افزود: پرداخت خمس یکی از حمایت‌های مالی از دین اسلام و مبلغان است، از این رو کسانی که خمس نمی‌دهند در ردیف کسانی هستند که فدک را غصب کرده‌اند. اگر همه خمس بدهند فقیری باقی نمی‌ماند. خمس باید به دست مرجع تقلید برسد و با اجازه مجتهد می‌تواند صرف کارهای مختلف شود.

این استاد درس‌هایی از قرآن با اشاره به اینکه زمانی که امام زمان(عج) در جامعه حاضر نیست باید به مجتهد عادل جامع‌الشرایط رجوع کرد، افزود: در قرآن حضرت ابراهیم و حضرت رسول به عنوان اسوه معرفی شده‌اند اما برای پیامبر تأکید و تحکیم شده و اسوه‌بودن ایشان نیز زمان‌بردار و محدود نیست، از این رو خداوند در قرآن فرموده اگر اختلاف دارید به پیامبر و جانشینانی که ایشان معرفی کرده‌اند، رجوع کنید.

وی با اظهار تأسف از اینکه در تقلید دین نسبت به سایر ادیان عقب افتاده ایم، افزود: قرآن کریم در حال حاضر به ۴۰ یا ۵۰ زبان ترجمه شده در حالی که انجیل به زبان‌های بیشتری ترجمه شده است.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ هزار طلبه از ۱۰۰ کشور جهان در قم مشغول تحصیل هستند که بایستی از آنها حمایت مالی در جهت اشاعه دین اسلام بشود.

شایان ذکر است، مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام قرائتی، جمعی از مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری تهران به همراه تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده امروز در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.