وعده ارایه بیش از ۱۴۰۰خدمت الکترونیک تا پایان دولت دهم!

۰۲خردادماه،

 

معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهوراز ارایه هزار و ۴۴۲ خدمت الکترونیک در طرح ایجاد پورتال ایران خبر داد و گفت: این پورتال تا پایان دولت دهم به طور کامل به بهره برداری می رسد.
 
قرار است پورتال ایران به صورت الکترونیکی به ارایه خدمات اداری به مردم بپردازد. طرح راه اندازی این پورتال از سال قبل آغاز شده است . 
'احمد بزرگیان' در گفت و گو با ایرنا دراین زمینه اظهار داشت: این پورتال به صورت پایلوت از سه ماه قبل در قزوین راه اندازی شده است و اکنون ۱۴ خدمت الکترونیک در آنجا ارایه می گردد. 
به گفته وی از این پس ، هر استان آماده در ارایه خدمات، به شبکه پورتال مردم متصل خواهد شد. 
وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات متولی شبکه ملی اطلاعات است و بستر لازم برای ثبت اطلاعات و ایجاد شبکه های اطلاعاتی را در پورتال ایران فراهم می کند. 
بزرگیان خاطرنشان کرد: این برنامه از سازمان ثبت احوال کشور آغاز شده است زیرا مقدمه هرگونه خدمتی است و تمامی سازمان هایی که نیاز به استعلام از آن ها باشد، وارد این شبکه اطلاعاتی خواهند شد. 
وی افزود: براساس ۱۰ برنامه اول تحول، تمامی پایگاه های اطلاعاتی لازم دراین زمینه از سال ۸۹ ایجاد شده است. 
معاون نوسازی معاونت توسعه مدیریت رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ بانک اطلاعاتی به صورت مستقیم روی شبکه پورتال ایران قرار گرفته است که از آن جمله می توان به بانک اطلاعات بازنشستگان،‌بانک اطلاعات کارمندان دولت، نظام پزشکی اشاره کرد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد کارتابل وی‍ژه برای دریافت کننده و ارایه کننده خدمت را از جمله ویژگی های این طرح عنوان کرد و گفت: دراین پورتال هر دریافت کننده دارای یک کارتابل الکترونیک و هرارائه دهنده دارای یک کارتابل الکترونیک است و هرفرد دریافت کننده خدمات الکترونیک اطلاعاتش در این کارتابل ثبت می گردد. 
بزرگیان اظهار داشت: ارائه خدمات الکترونیک پورتال ایران از طریق تلفن همراه اشخاص صورت می گیرد. 
وی همچنین با اشاره به ایجاد کارتابل الکترونیکی وی‍ژه کارمندان در این پورتال گفت: با استفاده از این روش مدیران نیز توانایی پایش خدمات توسط کارمندان را دارند. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.