وعده رفع تحریم ولایتی و بازسازی روابط خارجی

دکتر علی اکبر ولایتی ظهر چهارشنبه در مسجد جامع زنجان با اشاره به شعار سال مبنی‌بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری اولین گام در راستای ایجاد حماسه سیاسی و است که باید با چشمی باز و حضوری پرشور برگزار شود.

وی حضور پر شور مردم در صحنه انتخابات را نشان دهنده ایستادگی مردم برای نظام و جمهوری اسلامی دانست و افزود: این نظام متعلق به مردم است.

مشاور مقام معظم رهبری نرخ بیکاری موجود در کشور را شایسته ملت ایران ندانست و ادامه داد: شعار من در راستای تامین شغل مورد نیاز مردم ایجاد دولتی اخلاق مدار است چرا که این بد اخلاقی ها و سودجویی‌ها صحیح نیست مقرر شده با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته ایران در افق ۱۴۰۴ قدرت اول آسیای جنوب غربی باشد.

دشمن می‌داند بدون مشارکت ایران مساله سوریه حل نمی‌شود

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه تاثیرگذارتر از ایران نیست ادامه داد: هیچ مساله‌ای در این منطقه وجود ندارد که بدون دخالت ایران حل شود و دشمنان ما نیز می‌دانند که مساله سوریه، عراق و دیگر مشکلات موجود در منطقه بدون دخالت ایران حل نمی‌شود.

ولایتی ایران را در حوزه اقتصادی نسبت به بسایری از کشورها عقب دانست و گفت: وجود بی‌ثباتی در تصمیم‌گیری‌ها یکی از مشلات موجود در بخش اقتصادی کشور است.

ولایتی با یادآوری اینکه ما از افراد با تجربه و جوان‌های مبتکر در اداره کشور بهره خواهیم برد اظهار داشت: بازسازی اقتصاد کشور و بازسازی روابط خارجی از برنامه‌های ماست چرا بدون بازسازی روابط خارجی بازسازی اقتصاد کشور امکان پذیر نخواهد بود.

به پیشنهاد مجلس در راستای قیمت تضمینی خرید گندم عمل نشد

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به لزوم حمایت از بخش تولید در کشور افزود: سیاست خارجی ما در دنیا باید به نحوی شکل گیرد که دچار تحریم‌های همه جانبه نباشیم چرا که ما مشکلی با همه کشورهای جهان نداریم.

ولایتی حل مشکل روابط خارجی ایران را در گرو داشتن تدبیری مناسب دانست و ادامه داد: بازسازی این روابط گام بلندی در راستای رفع تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد.

ولایتی با یادآوری اینکه میزان نقدینگی موجود در کشور از ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۸۵ به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در شرایط فعلی رسیده‌است افزود: در دولت های قبلی پس از انقلاب به مساله تولید توجه چندانی نشده‌است و این در حالی است که بدون داشتن تولید اقتصاد ما تبدیل به اقتصادی توزیعی و مصرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه گران شدن نهاده های کشاورزی تولید محصول را برای کشور مقرون به صرفه نمی‌کند گفت: باید ۳۰ درصد از درآمدهای یارانه‌ها به کشاورزی اختصاص می‌یافت.

این کاندیدای ریاست جمهوری حمایت از تولید را ضروری دانست و اظهار داشت: خرید تضمیمنی محصولات کشاورزی باید با کار کارشناسی و به قیمتی منایب انجام شود تا کشاورز نیز رقبتی برای فروش محصول خود داشته باشد.

ولایتی واردات گندم با قیمتی بالاتر از ۱۰۰۰ تومان را مناسب نداست و افزود: خرید تضمینی گندم تولیدی کشاورزان داخل با قیمت ۷۰۰ تومان کارشناسی شده نیست و گندم باید گران تر از کشاورز خریداری شود.

ولایتی با اشاره به واردات چند میلیون تنی گندم به کشور ادامه داد: این خودکفایی نیست و شکی نیست که کشاورز نیز در این میان ضرر کرده است همچنین قیمت تضمینی خرید گندم را آن طور که مجلس پیشنهاد کرد عمل نکردند.

تولید باید مردم محور شود

وی با تاکید بر اینکه کشور باید تولید محور باشد افزود: تولید نیز باید مردم محور باشد می‌توان بسیاری از تولیدات را به مردم سپرد و کاری کرد که پول‌های سرگردان ایرانی‌های مقیم خارج برای سرمایه‌گذاری وارد کشور شود.

مشاور مقام معظم رهبر به تشکیل دولت متمم اشاره کرد و گفت: دولت باید با کارهای خود تکمیل‌کننده کارهای ملت باشد و دولت متمم یعنی استفاده از افرادی متدین، با تجربه، متخصص، معتدل و مشورت گرا در راستای اداره امور کشور که ما در صورت پیروزی این چنین دولتی تشکیل خواهیم داد.

ولایتی تنظیم بازار را نیز یکی از وظایف دولت دانست و اظهار داشت: امروز در کشور با دو دسته مشکلات سیاسی و اقتصادی مواجه هستیم و مقام معظم رهبری نیز با توجه به این دو دسته مشکل شعار امسال را حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان کردند.

ولایتی انتخابات را زیربنای حماسه سیاسی و بر پا کننده حماسه اقتصادی دانست و افزود: در درجه اول همگی باید نقش پر شوری در انتخابات داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به مساله بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و تاثیرپذیری آن از انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: موج بیداری اسلامی که برخی از اعضای فتنه آن را انقلاب رنگین توصیف می‌کردند نشات گرفته از انقلاب ایران بود. و یکی از کارهای خردمندانه مقام معظم رهبری این بود که با نام‌گذاری این جنبش‌ها به عنوان بیداری اسلامی اجازه بهره‌برداری سودجویانه از هر کسی را گرفت.

ولایتی انقلاب ایران را نتیجه یک ایده و فکر دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود و موج این بیداری به کشورهای دیگر نیز صادر شد.

نوشته وعده رفع تحریم ولایتی و بازسازی روابط خارجی اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.