وعده وزیر ارتباطات دربارهٔ پهنای باند و اینترنت و بازنگری در نرخ های مخابراتی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بازنگری در نرخ های مخابراتی و تشکیل کارگروهی برای بررسی این نرخ ها را از جمله اولویت های کاری خود عنوان کرد و گفت: در مدت زمان کوتاه، مشکلات اینترنت و پهنای باند نیز رفع خواهد شد.
 
محمود واعظی امروز در حاشیه مراسم معارفه اش به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: اولین کاری که در این وزارتخانه خواهم داشت بازگشت آرامش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد فضایی آرام برای تداوم فعالیتهای این بخش خواهد بود.
 
وی افزود: هدف دوم من در این وزارتخانه قرار دادن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه واقعی خود خواهد بود که هم در بعد اقتصادی و هم در بعد اجتماعی و علمی نقش مهمی این وزارتخانه دارد و باید در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.
 
واعظی در مورد حمایت از تولید داخل این بخش نیز گفت: با حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط تلاش خواهیم کرد تا از بخش خصوصی حمایت کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با بیان اینکه کشور ما از نیروهای تحصیلکرده بسیار در زمینه فناوری اطلاعات، کامپیوتر و مخابرات برخوردار است، تصریح کرد: در صورت فعالیت بنگاههای زودبازده، اشتغالزایی مدنظر دولتمردان را می توان تحقق بخشید.
 
واعظی این وعده را هم داد که در مدت زمان کوتاهی مشکلات مربوط به پهنای باند و اینترنت برطرف شود.
 
وی همچنین حل اختلافات میان شورایعالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات را یک ضرورت مهم دانست و تاکید کرد: به طور کل با چنین اختلافاتی نمی توانیم به اهداف بزرگی که در نظر داریم برسیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اولین حضور خود در میان خبرنگاران این بخش در مورد شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: من به سبب فرصت زمان کوتاهی که داشتم در برنامه های خود تاکید ویژه ای به این موضوع نداشته ام اما این کار در این وزارت به طور قطع دنبال می گردد.
 
وی دربارهٔ افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه نیز گفت: از ۱۵ مردادماه جاری قرار بود تعرفه ها افزایش یابد اما به سبب اینکه این کار نیاز به کار کارشناسی داشت گروهی تشکیل شده تا این تعرفه ها بازنگری و طوری تعیین شود که هم به مردم فشار نیاید و هم همگام با خدمت رسانی افزایش سرویس نیز داشته باشیم و هم به بخش خصوصی اجحاف نشود.
 
واعظی در پاسخ به سوالاتی همچون رفع محدودیت سرعت اینترنت گفت: امروز سومین روز فعالیت من در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به تمام سوالات شما جواب داده ام اما باید صبر کرد تا قدم به قدم مسائل را مطرح و بررسی کنیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.