وقتی آئودی دوچرخه‌ساز می‌شود

جام جم آنلاین: شرکت آئودی از دوچرخه الکتریکی خود به نام وورترسی در نمایشگاه خودروی ریفنیتز اتریش پرده‌برداری کرد. این شرکت در این نمایشگاه ۱۶ محصول به نمایش گذاشت که از آن جمله می‌توان به مدل‌های A3، آئودی Q3، آئودی Q3 ژنیلانگ یوفنگ، گلدن دراگون وآئودی RS Q3 اشاره کرد.

سازنده دوچرخه الکتریکی می‌گوید این دوچرخه ورزشی جدید در نوع خود بی‌نظیر است، شما نمی‌توانید ویژگی‌های منحصر به‌فرد آن را در دوچرخه‌های معمولی مشاهده کنید.

بدنه دوچرخه از فیبرکربنی سبک‌وزن ساخته شده و یک سیستم کامپیوتری و محفظه باتری مدل لیتیوم ـ یون درون آن جاسازی شده که این امر باعث کاهش وزن دوچرخه می‌شود.

چرخ‌ها از جنس پلاستیک و فیبرکربنی تقویت‌شده هستند. هنگامی‌که پدال‌ها به حرکت درمی‌آیند، دوچرخه الکتریکی وورترسی گشتاور را از طریق کنترلگر توان ایجاد می‌کند، در نتیجه برای تمرین‌های ورزشی بسیار مفید است. چرخ عقب به یک اهرم گردان و نوسانی پلاستیکی ـ فیبرکربنی مجهز است. تمامی‌ موارد فوق به اضافه یک محفظه باتری باعث می‌شوند که وزن کامل دوچرخه ۲۱ کیلوگرم شود.

با استفاده از یک منبع تغذیه اصلی ۲۳۰ ولتی به مدت ۲٫۵ ساعت می‌توان دوچرخه را شارژ کرد. موتور این دوچرخه مجهز به آهنربای دائمی با یک خروجی حداکثر ۲٫۳ کیلوواتی است که ماکزیمم گشتاور۲۵۰ نیوتن‌متر را برای چرخ عقب به وجود می‌آورد، این موتور در قسمت تحتانی بدنه دوچرخه جاسازی شده است و به طور مستقیم باعث به حرکت‌درآوردن محور نگهدارنده زنجیرچرخ می‌شود.

مکانیزم تعویض دنده به صورت هیدرولیکی و ۹ سرعته و مجهز به عملکرد ترتیبی سریع برای انتقال قدرت آر ـ ترونیک است که برای اولین بار در مدل آئودی R8 به کار رفته بود.

دوچرخه‌سوارهایی که از این اعجوبه آئودی سواری می‌گیرند، می‌توانند از ۵ برنامه حرکتی استفاده کنند. اولین روش در دوچرخه الکتریکی به سرعت بالای هشت کیلومتر بر ساعت و دامنه بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر دست می‌یابد.

در روش صرفا الکتریکی با استفاده از سیستم تنظیم‌کننده خروجی توان، سرعت تا۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

از طریق تکنیک تک‌چرخ مکانیکی، افراد تازه‌کار هم می‌توانند زاویه چرخش روی چرخ عقب را کنترل کنند، ولی افراد حرفه‌ای از روش تک‌چرخ متعادل استفاده می‌کنند.

در این روش، تعادل به صورت الکترونیک حفظ می‌شود. کاربران می‌توانند سبک‌های حرکت را انتخاب کنند سپس توالی‌های سکان را ذخیره و تابع‌های عملیات را با استفاده از یک صفحه‌نمایش لمسی کامپیوتر همراه تنظیم کنند.

این کامپیوتر در درون میله فوقانی بدنه دوچرخه جاسازی شده است و خواصی مانند سرعت، فاصله، سطح شارژ باتری، مصرف انرژی و زاویه شیب را نشان می‌دهد.

عملیات با استفاده از یک تلفن هوشمند مجهز به شبکه بی‌سیم کنترل می‌شود. تصاویر ویدئویی گرفته‌شده به وسیله تلفن هوشمند مستقیما به وب‌سایت سازنده دوچرخه فرستاده می‌شود.

اگر تک‌چرخ‌ها با موفقیت انجام شود و میزان امتیازات آن زیاد باشد به کاربر پاداش داده خواهد شد. ترمزهای جلو و عقب نیز از نوع دیسک هیدرولیکی است.

gizmag – مترجم:‌نرگس عبداللهی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.