وقتی آب کرفس خطرناک می شود!

اردیبهشت ۱۴۰۳

آب کرفس با توجه به خواص و فواید بسیاری که دارد اگر بی رویه مصرف شود زمینه ساز بروز بسیاری از بیماری های خطرناک در بدن می گردد.

احمد ساعدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از رژیم های غلط، عوارضی همچون گود رفتن زیر چشم ها، لاغر شدن صورت، بالا رفتن چربی خون، عصبی شدن، زود رنج شدن، کم شدن آب زیر پوست را رخ می دهند.

وی در ادامه گفت: استفاده از آب بعضی از سبزی ها به خصوص آب کرفس، جعفری یا شوید برای کاهش وزن مرسوم است، آب سبزی ها سبب لاغری نمی شود و تنها به سبب داشتن مقدار بسیار فیبر و آب فراوانی که دارند، جذب بعضی از چربی ها را کاهش می دهد.

وی اذعان داشت: مصرف آب سبزی، سبب دفع مقداری آب نیز می شوند که این امر به فرد حس خوشایندی می دهد و گمان می کنند که کاهش وزن داشته چرا که هیچ گونه کاهش وزنی را نیز پدیدار نمی کند.

وی اظهار داشت: استفاده روزانه از آب کرفس به هیچ عنوان به اشخاص پیشنهاد نمی شود چرا که کرفس از سبزی هایی است که ( اگزالات) فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن، به خصوص در اشخاصی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند، می تواند سبب به وجود آمدن یا بزرگ تر شدن سنگ های اگزالاته شود.

وی در ادامه گفت: دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر ۲  ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز است که برای بدن بسیار ضروری می باشند و کمبود آنها نیز بسیار خطرناک است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.