وقتی ریزش موی کودک جدی می شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

اغلب والدین توجهی به نحوه ریزش موی کودک ندارند و از میزان ریزش موی کودکان و ارتباط آن با سن فرزند خود بی اطلاع می باشند.

دکتر عباس مومن زاده، متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بر خلاف تصور اغلب اشخاص کودکان نیز همچون بزرگسالان ممکن است دچار ریزش مو شوند اما علائم و شرایط ریزش مو در کودکان با بزرگسالان متفاوت است.

وی اظهار داشت: کودکان زیر یک سال به سبب از دست دادن بیش از ۲/۳ موهای نوزادی خود دچار ریزش موی  هستند و ریزش موی زیر یک سال اهمیت ندارد چون به سادگی در عرض ۲ – ۳ ماه قابل برگشت است اما ریزش مو در کودکان سنین بالای ۳ سال و آنهم بیش از ۵۰ تارمو در هر استحمام از دیدگاه پزشکی قابل اهمیت و پیگیری است.

وی با بیان اینکه والدین باید نسبت به شرایط ریزش موی کودک خود آگاه باشند افزود: گاهی اوقات کمبودهای غذایی از جمله کمبود روی، آهن و ویتامینهای گروه B در ریزش موی کودکان بسیار اثر گذار می باشند خاطرنشان کرد: در اولین قدم به والدین توصیه می شود در یک دوره ۲ ماهه کمبودهای غذایی کودک خود را برطرف سازند در صورتیکه تغییری در روند ریزش موی کودک ملاحظه نشد باید با مراجعه حضوری کودک و گرفتن نمونه از موهای وی نسبت به انجام تست های آزمایشگاهی و تشخیص قارچ سر اقدام شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.