وقتی ستارگان فوتبال جهان با زلزله زدگان ایرانی ابراز همدردی می‌کنند/ از کلینزمن تا کولونزه

در فوتبال امروزه، اخلاق مهمترین شاخصه یک فوتبالیست بوده و نمادهای پهلوان که در کشورمان مانند کمک به افراد محروم و زلزله زده در برخی فوتبالیست های مشهور خارجی در کمک به زلزله زدگان کشورمان دیده شده که به آن می پردازیم.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ،
 
۱-یورگن کلینزمن مهاجم ۳ گله ژرمن ها در جام جهانی ۱۹۹۰، در جریان این بازیها بعد از زلزله رودبار و منجیل با مردم مصیبت زده این شهرها، ابرای همدردی کرد وجزء فوتبالیست های حرفه ای بود که برای کمک به مردم این منطقه، گام برداشت.
 
۲- در سال ۲۰۰۲، فرانچسکو کولونزه مدافع محبوب لاتزیو به ایران آمد تا به زلزله زدگان قزوین و ایلام کمک کند و همچنین حامل پیغامی از طرف الساندرو نستا، اسطوره فوتبال ایتالیا برای زلزله زدگان بود.
 
۳- سران باشگاه اشتوتگارت از تیم استقلال دعوت به عمل آوردند تا با یک بازی دوستانه، درآمدهای حاصل از بلیط فروش این بازی دوستانه را صرف کمک به زلزله زدگان کنند.
 
۴- میروسلاو کلوزه مهاجم کنونی لاتزیو و بازیکن ۵ گله جام جهانی ۲۰۰۲ که در آن زمان در باشگاه وردربرمن عضویت داشت، کمک های نقدی خود را برای زلزله زدگان بم، ارسال کرد.
 
۵- رائول گونزالس به همراه سران رئال مادرید، همدردی خود را با زلزله زدگان بمی ابراز کردند.
 
۶- ماسیمو موراتی رئیس باشگاه اینترمیلان، کمک هایی را برای زلزله زدگان بمی ارسال و قول تاسیس مدرسه فوتبال نراتزوری در این شهر را داد.
 
۷- باشگاه اوساسونا همدردی خود را با زلزله زدگان آذربایجان شرقی در اهر، هریس و ورزقان ابراز کرد.
 
گزارش از علی جواهرچی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.