وقتی تئاتر در ۶ ماه یک میلیارد می‌فروشد

فروش تماشاخانه ایرانشهر در نیم سال نخست سال /

تماشاخانه ایرانشهر با پذیرفتن ۷۰ هزار تماشاگر در نیم سال نخست سال جاری به درآمدی در حدود یک میلیارد تومان دست یافته است.

به گزارش خبرنگار هنر و اقتصاد هنرآنلاین //

براساس آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی تماشاخانه ایرانشهر در نیم سال نخست سال جاری ۷۰ هزار نفر از نمایش‌های این تماشاخانه دیدن کرده اند که با احتساب رقم متوسط ۱۵ هزار تومان برای هر بلیط می توان گفت تماشاخانه ایرانشهر در این ۶ ماه در حدود یک میلیارد تومان فروش داشته است.

قیمت بلیط نمایش هایی که در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می روند معمولا از سالن هایی مانند تئاتر شهر بالاتر است. برای بلیط نمایش های این تماشاخانه رقم هایی از ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته می شود. اگر متوسط قیمت بلیط ها را رقم ۱۵ هزار تومان در نظر بگیریم و این رقم را در تعداد افراد حاضر در نمایش های مختلف ضرب کنیم به رقمی در حدود یک میلیارد تومان می رسیم.

البته باید به این نکته توجه کرد که تمام افرادی که برای دیدن نمایش ها به تماشاخانه ایرانشهر می روند حتما با خرید بلیط وارد سالن نمی شوند، بلکه برخی از آنها مهمانان روابط عمومی و مهمانان گروه محسوب می شوند و با بلیط های مهمان به تماشای تئاتر می نشینند. پس در هر نمایشی براساس یک روال معمول بخشی از بلیط ها به صورت مجانی در اختیار هنرمندان و اصحاب رسانه قرار می گیرد.

تئاترهای تماشاخانه ایرانشهر به نوعی تئاترهایی لوکس محسوب می شوند که برای مردم عادی حضور در این سالن ها به دلیل بالا بودن قیمت بلیط ها چندان مقدور نیست. با این حال باز هم شاهد هستیم که در طول ۶ ماه نخست سال ۷۰ هزار نفر از نمایش های تماشاخانه ایرانشهر دیدن می کنند و همین امر مبلغ زیادی را در طول نیم سال نخست سال وارد اقتصاد تئاتر می کند.

رونق مالی که از این راه وارد تئاتر کشور شده می تواند رونق هنری تئاتر را نیز در پی داشته باشد. البته برای رسیدن به رونق هنری تئاتر و تاثیرگذاری فرهنگی در جامعه باید تلاش کرد تا قیمت بلیط نمایش ها کاهش داشته باشد. زیرا تنها با کاهش قیمت بلیط ها است که عده بیشتری توان حضور در سالن های تئاتر را به دست می آورند.

در این باره شاید بتوان از سیاست اقتصادی امریکایی ها پیروی کرد؛ امریکایی ها معتقدند باید بیشتر فروخت و قیمت را کاهش داد در حالی که اروپایی ها بر این باورند که باید قیمت را بالا برد و کمتر فروخت. به طور حتم سیاست اقتصادی امریکایی ها برای هنر و مخصوصا تئاتر بسیار مفیدتر است زیرا با فروش بیشتر و البته ارزانتر علاوه بر رونق اقتصاد، رونق فرهنگ را نیز در بر می گیرد.

تماشاخانه ایرانشهر می تواند با بالا بردن کیفیت اجراها و بیشتر کردن سالن های خود علاوه بر بالا بردن درآمدهای مالی خود به بالا رفتن سطح فرهنگی جامعه نیز کمک کند. البته ساختن سالن های جدید این تماشاخانه نیز در همین راستا است.

انتها پیام / ۴۲
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.