وقتی حباب ثروت در دبی می‌ترکد +عکس

۰۲خردادماه،

به گزارش روزنامه همشهری، چند سالی است که دوبی با مشکل غیرمعمول شمار بسیار ماشین‌های اسپورت پیشرفته روبرو است که در پارکینگ ماشین فرودگاه و در کنار خیابا‌ن‌های در سراسر شهر در زیر لایه‌های ضخیمی از گرد و غبار به حال خود رها شده‌اند.

 

 
در دبی و سایر شهرهای امارات متحده عربی علاقه مفرطی به ماشین‌های آخرین مدل  وجود دارد. اما دبی روزهای سختی را می‌گذراند. هنگامی که دبی کانون اقتصاد نفت و مرکز بازار شکوفای املاک بود، خارجی‌ها به خصوص بریتانیایی‌ها در این بازار داغ سرمایه‌گذاری کردند.

 

خارجی‌های تازه ثروتمندشده در این دوران آخرین ماشین‌های اسپرت ایتالیایی و آلمانی را برای تکمیل کردن سبک زندگی میلیونری‌شان خریدند- و بعد بحران اقتصاد جهانی رخ داد و حباب ثروت همه این اشخاص ترکید. 
 
شمار بسیاری از زیباترین ماشین‌های ساخته‌شده تا به حال از هنگام سقوط مالی دبی در هر سال بوسیله اشخاص خارجی‌ و محلی به حال خود رها ‌شده‌اند چرا که انها در مواجهه با بدهی‌های کمرشکن گریخته‌اند. صاحبان هراسان این ماشین‌ها که توان پرداخت بدهی‌های سنگین‌شان را ندارند (عدم پرداخت بدهی یا حتی برگشت یک چک در دبی تخلف کیفری محسوب می‌شود)، با حداکثر سرعت خود را به فرودگاه می‌رسانند، ماشین‌های‌شان را در پارکینگ فرودگاه رها می‌کنند و با پرواز بعدی از دبی خارج می‌شوند و هرگز باز نمی‌گردند. 
 

 
ماشین‌های فراری، پورشه، بی ام و و مرسدس مرتبا در پارکینگ فرودگاه بین‌المللی دبی رها می‌شوند و در بعضی از آنها اسناد بدهی و یادداشت عذرخواهی روی شیشه جلو رها شده‌اند و در بعضی دیگر کلیدهای ماشین هنوز داخل جاسوئیچی قرار دارد. 
 
سال قبل یک ماشین “فراری انزو”، یکی از تنها چهارصد ماشین تولیدشده از این مدل، بوسیله پلیس در یک پارکینگ ماشین پیداشد که چندماهی بود داشت خاک می‌خورد. 
 

 
این ماشین چند میلیون دلاری در یک حراجی در کنار سایر فراری‌ها، رنج روورها و مرسدس‌های گردآوری‌شده ازکنار خیابان‌ها به فروش گذاشته شد. 
 
ساکنان شهر از ماشین‌های خاک‌گرفته که فضاهای پارک کردن را د رفرودگاه پرکرده‌اند و در خارج باشگاه‌های کشتی‌های تفریحی‌ گران‌قیمت‌شان به جای مانده‌اند شکایت دارند- به نقل از آنها این ماشین‌ها منظره محل را خراب می‌کنند -اما جنبه مثبت قضیه این است که امکان خرید فراری با تخفیف پیدا می‌شود!


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.