وقتی خارج نشینان نگران «جیگر» شدند

مدافعان حقوق بشر! و کنشگران سیاسی خارج از کشور اصلاً نگران نباشند چون خبر ممنوع التصویر شدن «جیگر» از اساس کذب بوده است .

چندی پیش خبر بدون منبعی در رسانه‌های خارج از کشور منتشر و به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که بر اساس آن یکی از عروسک‌های یکی از مجموعه‌های تلویزیونی داخل ایران از این برنامه حذف شده است.
ایجاد تغییرات در روند تولید یک برنامه با سابقه بیش از بیست سال امری کاملاً طبیعی است و در همین سری مجموعه کلاه قرمزی در این سال‌ها شخصیت‌های مختلفی آمده‌اند و رفته‌اند اما خالی بودن دست فعالان سیاسی و حقوق بشری کار را به جایی رسانده است که آنها برای حذف احتمالی یک عروسک در یک برنامه تلویزیونی آه و ناله سر دادند و با نوشتن مطالب طنز و جدی و کشیدن کاریکاتور به آن واکنش نشان دادند.
برخی از این افراد و سایت‌های پشتیبان آن‌ها درباره حذف شخصیت جیگر که اساساً خبری مجعول بود، از واژه «سانسور» استفاده و این گونه القاء کردند که مسؤولان سازمان صدا و سیما برای حفظ اخلاق، مسؤولان شبکه دو و برنامه سازان برنامه «کلاه قرمزی» را مجبور کرده‌اند که شخصیت الاغ را «سانسور کنند»؛ گویی اگر این الاغ سروصدا کند که: «من جیگرم، جیگرم،جیگرم» ارکان امور به تزلزل در می آید! حقیقت ماجرا این است که دربرنامه هایی مانند مجموعه کلاه قرمزی به دلیل این که تا حد زیادی با آزمون و خطا همراه اند، اضافه یا کم شدن یکی از شخصیت‌ها امری کاملاً طبیعی است و حتی در صورتی که مسوولان این برنامه در مورد حذف شخصیت عروسک الاغ سخن گویی به نام «جیگر» به جمع بندی رسیده بودند، با توجه به این که این شخصیت دربین شخصیت‌های جدید سریال کمترین توفیق را در جلب رضایت مخاطبان داشته است، تصمیمی حرفه‌ای و قابل دفاع بود.
نکته مهم این جاست که مدیر گروه کودک شبکه ۲ اعلام کرده است تاکنون حتی یک فریم از برنامه‌های تحویلی گروه سازنده کلاه قرمزی به این شبکه حدف نشده است، چه رسد به حذف یک شخصیت به صورت کامل علی زارعان مدیر گروه کودک شبکه دو خبر حذف شخصیت «جیگر» را تولید شده توسط ذهن یک فکر کم اطلاع یا بی‌اطلاع دانسته و به ایسنا گفته است : مجموعه «کلاه قرمزی» از ابتدای نوروز ۹۱ با نظر مدیر شبکه دو ـ آقای بخشی‌زاده ـ تولید شده و حمایت‌های ویژه و بی‌دریغ از سوی همه مسؤولان برای این برنامه بوده و خواهد بود و هیچ یک از مسؤولان سازمان صداوسیما در مورد حذف شخصیت «جیگر» و یا هر شخصیتی از این برنامه صحبتی نکرده‌اند.
در حالی برخی رسانه ها بر حذف شخصیت «جیگر» از مجموعه‌ کلاه قرمزی تاکید می‌کنند که علی دارابی ـ معاون ضرغامی در امور سیما ـ هم در مراسم تقدیر از برترین‌های نوروز تلویزیون به طور خاص از شخصیت «جیگر» حمایت و تاکید کرد که این شخصیت بسیاری از واژگان را پاستوریزه کرده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.