وقتی خون وارد ادرار می شود چه باید کرد؟

حضور خون در ادرار علامتی خطرناک است که می توانند نشان دهنده مشکلات دستگاههای ادراری، خون ریزی پروستات و تومور مثانه باشد.

دکتر افشاریان، متخصص کلیه و مجاری در گفتگو با خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به طور طبیعی نباید خون در ادرار دیده شود و اگر خون در ادرار دیده شد می‌تواند زنگ خطری مبنی بر حضور مشکلات دستگاه های ادراری، خون ریزی پروستات تومور مثانه و حتی تومورها در کلیه باشد لذا عدم توجه به حضور خون در ادرار خطری بزرگ برای سلامتی محسوب می شود.

افشاریان افزود: حضور خون در ادرار افراد میان سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می‌تواند نشانه ای بر وجود سرطان مثانه یا پروستات باشد.

وی با بیان اینکه می‌توان با انجام آزمایش خون به حضور خون در ادرار پی برد خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل زمانی جان بیمار را به شدت تهدید می کند که فرد خود خون را در ادرار مشاهده کند یعنی مشکل که در اکثر موارد تومور یا سرطانهایی است که به حالت وخیم در‌آمده است.

وی تصریح کرد: گاهی حضور سنگ های کلیوی که از جای خود کنده شده اند نیز می‌تواند در عبور از مثانه موجب خون ریزی شوند لذا در هر حال انجام سونوگرافی و آزمایش خون هر ۶ ماه یکبار برای تمامی افراد توصیه می شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.