وقتی دست هیچ‌کس از مدال خالی نماند

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

به گزارش سرویس ورزشی سایت خبری ممتازنیوز، تیم ملی ووشو ایران در حالی به کار خود در مسابقات جام‌جهانی ووشو پایان داد که با کسب نتایج درخشان و با ثبت افتخاری بزرگ در کارنامه ووشو ایران، بر سکوی نایب قهرمانی  جهان قرار گرفت. این در حالی است که تک تک نمایندگان ایران با مدال به ایران بازگشتند و دست هیچ ووشوکاری از مدال خالی نماند.

تیم ملی ووشو چین هم در حالی بالاتر از ایران و در رده نخست این مسابقات قرار گرفت، که نام “مهدِ ووشوی جهان”  را یدک می‌کشد و این رشته ورزشی به نوعی رشته ملی و بومی این کشور محسوب می‌شود. ووشوکارن چینی همواره از برترین‌ها بوده‌اند و کمتر تیمی در جهان تاکنون توانسته است رقابتی تنگاتنگ را با آن‌ها داشته باشد. با این وجود چینی‌ها همواره بر این باورند که ووشوکاران ایران جز اصلی‌ترین رقبای آن‌ها در میدان‌های بین‌المللی هستند.

کاروان ووشوی ایران در حالی راهی مسابقات جام جهانی اندونزی شد، که پس از حضور در بازی‌های آسیایی، زمان اندکی برای آماده‌سازی در اختیار داشت، اکثر بازیکنان ملی‌پوش ووشو پس از انجام مبارزات سخت و نفسگیر در اینچئون راهی اردوی آماده سازی شدند و پس از برگزاری اردوی تدارکاتی عازم جاکارتا اندونزی، محل برگزاری مسابقات جام جهانی شدند. تیم مردان ایران در تهران اردو برگزار کرد و بانوان  هم در چین اردویی برون‌مرزی را برپا کردند تا با بالاترین میزان آمادگی به مصاف حریفان قدرتمند خود بروند.

تیم ملی ووشو در مجموع با ۷ ورزشکار که متشکل از ۴ مرد و ۳ زن بود راهی جام جهانی شد. در بخش مردان جعفر شیرزاد نماینده ۶۵ کیلوگرم بود، حمیدرضا لادور در وزن ۸۰ کیلوگرم، حمیدرضا قلی پور ۸۵ کیلوگرم و مصطفی خلعتبری در ۹۰ کیلوگرم تیم مردان ایران را تشکیل می‌دادنند و تیم ووشوی بانوان هم سهیلا منصوریان، مریم هاشمی و  شهربانو منصوریان را اختیار داشت. هدایت تیم مردان ایران برعهده حسین اوجاقی بود  و هدایت تیم زنان را هم پانگ یان چینی بر عهده داشت.

چهار نماینده ، چهار طلا!

جعفر شیرزاد نماینده ایران در وزن -۶۵ گیلوگرم بود که طبق قرعه‌کشی انجام شده در  ابتدا به مصاف  ووشوکار ویتنامی که عنوان نایب قهرمانی جهان را یدک می‌کشید رفت و موفق شد در ۲ راند متوالی مقابل حریف خود پیروز شده و راهی دیدار نهایی شود، شیرزاد برای کسب مدال طلای جهان باید رودرروی حریف سوئدی قرار می‌گرفت. نماینده سوئدی هم از ووشوکاران مطرح جهان بود که مدال برنز مسابقات جهانی را در اختیار داشت، شیرزاد در دیدار فینال باز هم با نتیجه‌ ۲ بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت و مدال طلا را برگردن آویخت.

حمیدرضا لادور که جندی قبل موفق به کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی اینچئون شده بود، با انگیزه مضاعف راهی نخستین نبرد خود در جام جهانی شد. وی می‌بایست در گام نخست مقابل حریف مصری به میدان می‌رفت. لادور توانست حریف مصری را ۲ بر صفر با شکست روانه کند و راهی دیدار نهایی با حریف تونسی شود. وی حریف مصری خود را هم با نتیجه‌ای مشابه به سود خود به پایان داد تا مدال طلایی دیگر را به نام کاروان ایران ثبت کند.

حمیدرضا قلی‌پور هم طبق قرعه نمایندگان اوکراین و الجزایر را پیش رو داشت. وی نماینده اوکراین را ۲ بر صفر مغلوب کرد و با ناک اون کردن حریف الجزایری که مدال برنز جهانی را در کارنامه خود داشت، سومین طلای ساندای مردان را از آن خود کرد.

آخرین نماینده ایران در بخش مردان هم مصطفی خلعتبری بود که رای کسب مدال در این رقابت‌ها باید با حریفانی از مصر و برمودا مبارزه می‌کرد. خلعتبری هم مانند دیگر نمایندگان ساندا ایران توانست اولین حریف خود را با نتیجه ۲ بر صفر از پیس رو بردارد و در دیدار پایانی مقابل حریف مصری ، درحالی که حریفش از مسابقه با وی انصراف داده بود به مدال طلا رسید. تا در آخرین مبارزه کاروان ووشو ایران آخرین مدال را کسب کرده باشد. با کسب این مدال طلا عنوان نایب قهرمانی مسابقات جام جهانی ووشو به تیم ملی ایران رسید. آن هم در حالی که هر چهار نماینده تیم مردان ایران توانستند با اقتدار و شایستگی ۴ مدال طلای خوشرنگ را به نام ایران ثبت کرده و پرچم ایران را برافراشته کنند.

درخشش بانوان در مبارزات جهانی

بانوان ووشوکار ایران هم مانند مردان موفق به کسب نتایج درخشانی شدند. کسب دو طلا و یک نقره حاصل کار دختران ایران بود. 

مبارزات بانوان ووشوکار ایران با قدرت‌نمایی سهیلا منصوریان آغاز شد. در جایی که منصوریان موفق شد حریفی از میزبان را ناک اوت کند و نخستین پیروزی کاروان ایران را رقم بزند. منصوریان در گام دوم باید به مصاف حریفی از کره جنوبی می‌رفت.حریفی که دارای مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان و برنز بازی‌های آسیایی اینچئون بود.منصوریان در دیدار مقابل حریف کره‌ای خود توانست ۲ بر یک به پیروزی برسد و سومین مدال طلای کاروان ایران و نخستین طلای بانوان را از آن خود کند.

در وزن -۷۵ کیلوگرم هم شهربانو منصوریان تنها یک حریف ویتنامی را پیش رو داشت و توانست با غلبه بر این حریف دومین مدال طلای بانوان را هم تصاحب کند.

تنها نماینده کاروان ایران که دستش از مدال طلا کوتاه ماند، مریم هاشمی بود. وی طبق قرعه صورت گرفته در این رقابت‌ها باید ابتدا با ووشوکاری از مصر و سپس  از اندونزی مبارزه می‌کرد، هاشمی رقیب مصری خود را دو بر صفر از پیش رو برداشت. هاشمی موفق شده بود در پایان راند دوم حریف خود را ناک اوت کند. وی در ادامه و در دیدار پایانی باید به مصاف ووشوکاری از کشور میزبان می‌رفت. ملی‌پوش وزن -۶۵ کیلوگرم کشورمان اما با قبول شکست ۲ بر صفر از کسب مدال طلا بازماند و نقره جام جهانی را بر گردن آویخت.

کاروان ووشوی ایران در این دوره مسابقات توانستند عملکردی عالی داشته باشند و شاید کمتر اتفاق افتاده باشد مسابقاتی جهانی به نحوی برگزار شود، که تمامی نماینده‌های تیم ایران در آن مسابقات موفق به کسب مدال شوند. ووشوکاران ایران با حضور غیرتمندانه خود در رقابت‌های جام‌جهانی به خوبی نشان دادند که از بهترین‌های جهان هستند و پیشرفت چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته و ادوار قبلی مسابقات جهانی داشته‌اند.

رقابت‌های جام جهانی به دلیل حضور  بهترین‌های ووشوی دنیا  از معتبرترین مسابقات ووشو در سطح جهان محسوب می‌شود. تک تک نفراتی که در این مسابقات شرکت می‌کنند از ووشوکارانی هستند که در جهان صاحب عنوان و مقام هستند و نباید فراموش کرد که کسب عنوان نایب قهرمانی چیزی کم از قهرمانی ندارد.

برنامه‌ریزی های دقیق و حساب‌شده فدراسیون ووشو ایران هم بی شک در کسب موفقیت کاروان ووشو ایران بی تاثیر نبوده است. فدراسیون ووشو از معدود فدراسیون‌های ورزشی در ایران است که رئیس آن دارای کرسی‌های متعدد بین‌المللی است. که این حضور بدون شک در پیشرفت روز به روز ووشو ایران تاثیر گذاشته است. 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری آنا – ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.