وقتی ساخت مسجد خطری برای فرهگ امنیت یک کشور می گردد!

اردیبهشت ۱۴۰۳

شهردار سابق «ریکیاویک»، پایتخت ایسلند، طی اظهارات تندی مخالفت خود را با ساخت مسجد در این شهر اعلام و مسجد را به خطری برای فرهنگ مردم این کشور معرفی کرد!

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «islametinfo»، شهردار سابق «ریکیاویک»، پایتخت ایسلند، مخالفت سرسختانه خود را با ساخت مسجد در این شهر اعلام کرد.

وی ضمن مصاحبه با یک روزنامه ایسلندی نسبت به ساخت مسجد در ریکیاویک ابراز نگرانی کرد و گفت: این که مسلمانان در ایسلند برای ساخت مسجد احساس آزادی می کنند و توسط سازمان‌های اسلامی خارجی برای این کار حمایت می‌شوند، نگران‌کننده است.

این مقام ایسلندی مسجد را به خطری برای فرهنگ و امنیت این کشور(!) معرفی و خاطرنشان کرد: سازمان‌های اسلامی در پی گسترش اسلام و پیروان آن در سراسر جهان می باشند.

وی همچنین ساخت یک معبد را به جای مسجد در محوطه در نظر گرفته شده برای این منظور، پیشنهاد کرد و گفت: معبد یک بنای فرهنگی به شمار می رود که ساخت آن در این محوطه می‌تواند خوشحالی بخش بیشتری از مردم ایسلند را به همراه داشته باشد.

مخالفت با ساخت مسجد درست یک هفته پس از ابراز موافقت شهرداری فعلی ریکیاویک صورت گرفت که محوطه‌ای را به درخواست مسلمانان برای ساخت مسجد در این شهر اختصاص داده بود.

مسلمانان ایسلند هم اکنون ۱۳ سال است که انتظار ساخت مسجد در این کشور را می‌کشند و از شهرداری تقاضا دارند محوطه‌ای را برای این امر به آنان اختصاص دهد.

یادآور می‌شود، جمهوری ایسلند شمالی‌ترین کشور اروپا و جزیره‌ای در شمال اقیانوس اطلس است که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است.

اسلام یکی از اقلیت‌های مذهبی در این کشور به شمار می‌آید و تعداد مسلمانان در این کشور تنها در حدود چند صد نفر ارزیابی شده است.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.