وقتی سفیر آمریکا “مالکی” را تهدید می‌کند

۷ م دیماه ،

یک منبع بلندپایه عراقی افشا کرد که سفیر آمریکا در بغداد نخست وزیر عراق را به افشای پرونده‌های فساد مسئولان عراقی تهدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، یک مقام ارشد سیاسی عراقی اعلام کرد که سفارت آمریکا در بغداد دفتر “نوری المالکی”، اول وزیر این کشور را به لغو حمایت‌های سیاسی‌اش از دولت کنونی عراق تهدید کرده است.

سفارت آمریکا در ادامه تهدیدهایش همچنین اذعان کرده که پرونده‌های فساد مسئولان ارشد عراقی را هم افشا خواهد کرد.

این منبع سیاسی عراقی در ادامه گفت: پس از رسیدن خبرهایی به سفارت آمریکا مبنی بر تصرف دفتر “رافع العیساوی”، جانشین وزارت دارایی عراق توسط نیروهای امنیتی این کشور در کاخ “عدنان” در منطقه الخضرا، “رابرت استیون بیکروفت” سفیر آمریکا در بغداد به سرعت راهی محل شد، اما نیروهای امنیتی عراق از ورود وی به دفتر العیساوی ممانعت کرده و او مجبور به بازگشت به سفارت شد.

بنابر اظهار منبع مذکور که نخواست نامش فاش شود، سفیر آمریکا پس از بازگشت به دفترش منشی خود را موظف به گرفتن تماس با دفتر مالکی کرد و مواضع بی‌سابقه آمریکا در قبال تصرف دفتر العیساوی را به اطلاع وی رساند.

سفیر آمریکا در تهدیداتش بر ۴ نکته اصلی و بسیار مهم تاکید کرده بود که مهمترین آن تغییر موضع آمریکا در قبال دولت مالکی در صورت عدم تعامل مناسب وی با بحران‌ها بوده است.

همچنین سفیر آمریکا مالکی را به لغو حمایت‌های سیاسی و اقتصادی و نظامی‌اش از بغداد نیز تهدید کرده بود.

این منبع اخطار داد که منشی سفیر آمریکا به دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرده بود که تمام پرونده‌های فسادی که ظرف ۶ سال قبل در خصوص مفاسد مسئولان ارشد عراقی در دست دارد، را افشا خواهد کرد.

سفارت آمریکا مدعی شده که برای تمام این پرونده‌های فساد دارای اسناد و مدارکی قابل اثبات از جمله مکالمات تلفنی است.

همچنین سفارت آمریکا تهدید کرده بود که حمایت و ضمانت‌های خود از اموال و دارایی‌های عراق در بانک بین المللی پول را لغو خواهد کرد.

منبع مذکور تاکید کرد که سفارت آمریکا به شدت در قبال اوضاع جاری در عراق نگران است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.