وقتی «مرد عنکبوتی» می‌فروشد/ «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» قدرتمندانه ظاهر شد/ منتقدان چه می‌گویند

به گزارش سینمانگار، محصول جدید سونی و قسمت دیگری از سری فیلمهای «مرد عنکبوتی»، اینبار با عنوان «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» راهی سینماها شد و توانست شروع قدرتمندانه ای داشته باشد. در روز سه شنبه این فیلم با فروش ۲۷ میلیون دلار اولین روز اکرانش را پشت سر گذاشت.

شاید مسئولین سونی انتظار فروش بالاتری را از این قسمت داشته اند، اما احتمالا «مرد عنکبوتی» که “توبی مک گوایر” و “کریستن دانست” ایفاگر نقش های اصلی اش بودند جذابیت بیشتری برای طرفدارانش داشته، تا قسمت جدید که “اندرو گارفیلد” و “اِما استون” در آن نقش آفرینی کردند.

دوشنبه شب این فیلم در ایتالیا به اکران درآمد که در آن جا ۷٫۵ میلیون دلار کسب کرد.

فیلم دوباره داستان “پیتر پارکر” را از ابتدا به تصویر می کشد. شاید به همین دلیل عنوان “ریبوت” یا همان “دوباره سازی” را برایش در نظر گرفته اند.

در این قسمت شاهد ماجراجویی “پیتر پارکر” برای پیدا کردن والدینش می باشیم- در حالی که “پیتر پارکر”ی که قبلا می شناختیم پدر مادرش مرده بودند و او با عمو و زن عموی پیرش زندگی می کرد-. ماجرای این فیلم، “پیتر پارکر” را به سرنخی می کشاند تا به او کمک کند که بفهمد چرا پدر و مادرش وقتی که او بسیار کم سن و سال بود ناپدید شده اند. مسیر او را به سمت شریک سابق پدرش دکتر “کِرت کانرز” می برد…

«مرد عنکبوتی شگفت انگیز» را “مارک وب” کارگردانی کرده است و فیلمنامه را “جیمز واندربلت” و “آلوین سارجنت” نوشته اند.

سونی پیش بینی می کند که در شش روز اولیه اکران، این فیلم بتواند بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون فروش کند. اما عده ایی پا را فراتر گذاشته و فروش ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیونی را برای «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» پیش بینی کرده اند.

به گزارش سینمانگار، «مرد عنکبوتی» تا به حال خارج از خانه توانسته ۵۰ میلیون دلار بدست آورد.

منتقدان چه می گویند:

اما «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» توانسته نظر ۷۸ درصدی منتقدان را به خود جلب کند. در حالی که فیلم «مرد عنکبوتی» که در سال ۲۰۰۲ اکران شد نظر ۸۳ درصدی منتقدان را دارا بود.

“کنت توران” یکی از منتقدان لس آنجلس تایمز گفت: “مرد عنکبوتی مدام وارد و خارج از فوکوس می شود. این فیلمی است که تکه هایش به خاطر می ماند نه تمام آن. کارگردان سعی داشته نکاتی را اجرا کند که فیلم در باکس آفیس موفق شود. از نظر من بهترین بخش فیلم، به طور واضح اگر بخواهم بیان کنم، همان ارتباطی است که بین گارفیلد به عنوان پارکر و استون به عنوان گوئن است”.

“جو مورگن استرن” دیگر منتقد فیلم، نظرش را در وال استریت ژورنال این چنین بیان کرد: “به نظر من شگفت انگیزترین چیزی که «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» برای پارکر می خواهد بیان کند همان نیمه اول آن است، که در سری قبل این فیلم به تصویر کشیده شده بود. در این فیلم همان چیز قدیمی را دوباره می بینیم.”

او همچنین به پیشرفت تکنولوژی در این قسمت اشاره داشت، اما اضافه کرد که صحنه های اکشن فیلم یک سری حرکات بیش از اندازه ژیمناستیکی است، حرکات عجیب با احساسات ناچیز.

“راجر ایبرت” منتقد «شیکاگو سان- تایمز» از آن دست منتقدانی است که بسیار از «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» خوشش آمده و از چهار ستاره ایی که می توانسته به فیلم بدهد  ۳ ½ را داده است. او درباره «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» می گوید: “از نظر من این یک فیلم متفکرانه است و صحنه های اکشن اش را شما راحتر می توانید در زمان و مکان دنبال کنید”.

“ایبرت”: “اگر واقعا لازم نمیشد که دوباره بخواهیم اصالت داستان مرد عنکبوتی را بیان کنیم، در نهایت توانستیم جزئیات بیشتر را با دلایل بهترعنوان کنیم، که چرا پیتر پارکر خود را به سمت ابرقهرمانانه شدن کشاند”.

اما از سوی دیگر همین منتقد عنوان کرده است که “اندرو گارفیلد” برای به تصویر کشیدن یک پسر دبیرستانی زیادی بزرگ بوده است.

“لو لومینیک” منتقد نیویورک پست، گفته است که “ساخت مجدد این فیلم حرف چندانی برای گفتن ندارد”. او همچنین تنها دو ستاره به «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» داده است.

“لومینیک” می گوید: “به نظر من فیلم کمی کند و غیر قابل الهام گیری است. از نظر من دوباره سازی این فیلم کمتر از فیلمهایی چون «آغاز بتمن» رضایت بخش است.

او همچنین در جایی با “ایبرت” مخالف است و می گوید: “فیلم تا نیمه بسیار کند پیش می رود، تدوین فیلم متلاطم است و افکت ها ۵۰-۵۰ است”.
 

http://www.hollywoodreporter.com/news/box-office-report-amazing-spider-344625


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.