وقتی مرد پولادین هشدار می دهد

رئیس جمهوری روسیه در دیدار با رهبران اروپایی هشدار داد که شرایط کاملا خطرناکی در سوریه به وجود آمده و نشانه‌هایی از بروز جنگ داخلی دیده می‌شود اما وی احتمال هرگونه دخالت نظامی را رد کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از سفر به بلاروس به آلمان رفته و با آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور دیدار کرد و پس از آن برای گفت‌وگو با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه وارد پاریس شد.

پوتین در برلین نسبت به تشدید درگیری‌ها در سوریه هشدار داد اما از حمایت مستقیم از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خودداری کرد.
رئیس جمهوری روسیه در برلین تاکید کرد: “امروز شاهد بروز نشانه‌هایی از جنگ داخلی در سوریه هستیم که بسیار خطرناک است.” با این وجود پوتین هرگونه اقدام شدیدتر سازمان ملل را برای توقف درگیری‌ها رد کرد و در کنفرانس مشترک خود با مرکل هشدار داد: شما نمی‌توانید هیچ اقدامی را با توسل به زور انجام دهید و انتظار داشته باشید تا نتیجه فوری دریافت کنید.
وی همچنین گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مسکو سلاح‌هایی را در اختیار سوریه قرار داده تا در درگیری‌ها استفاده شود، رد کرد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که آمریکا ارسال سلاح روسیه را به دمشق “غیر مسئولانه” خواند.
پوتین در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مساله ارسال سلاح همواره با نگرانی‌هایی همراه است و روسیه هرگز سلاح‌هایی را در اختیار دمشق قرار نداده که در درگیری‌های داخلی از آن استفاده شود.

سفر کوتاه پوتین به بلاروس، برلین و پاریس در شرایطی انجام می‌شود که دولت‌های غربی خواستار تشدید فشارها علیه دولت بشار اسد هستند.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت: مسکو، برلین و سایر شرکای آنها تمام تلاش خود را برای برقراری آرامش و اجرای طرح صلح کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به دمشق انجام خواهند داد چرا که تاکنون شاهد دستاوردهای مثبت این طرح بوده‌ایم.
آنگلا مرکل نیز پس از دیدار با پوتین در کنفرانس خبری مشترک گفت: مسکو و برلین به طور روشن اعلام کردند که خواستار راه‌حل سیاسی برای حل مساله سوریه هستند و تمامی اقدامات باید تحت نظر شورای امنیت سازمان ملل انجام شده و در راستای اجرای طرح صلح کوفی عنان باشد.
ولادیمیر پوتین نیز در ادامه تاکید کرد: روسیه در درگیری‌های دمشق جانب هیچ گروهی را نمی‌گیرد و تنها خواستار برقراری آرامش است. ما از طرف‌های مخالف و دولت سوریه درخواست داریم تا در پای میز مذاکره به مسائل رسیدگی کنند.
پوتین در سفر به فرانسه قرار است در ضیافت نهار با فرانسوا اولاند شرکت داشته باشد و پس از آن در کنفرانس خبری مشترک شرکت کند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.