وقتی مرسدس جای پورشه می نشیند/ فهرست گرانترین خودروهای وارداتی خردادماه

پس از اعلام ممنوعیت واردات پورشه به نظر می رسد واردات انواع مرسدس بنز در صدر فهرست گرانترین خودروهای وارداتی قرار گرفته است.

نگاهی به روند واردات خودرو در خردادماه نشان میدهد که رشد واردات در مقایسه با اردیبهشت ماه ادامه دارد. بر اساس تازه ترین آمار گمرک ایران میزان سه ماهه واردات خودرو به ۸۵۰۴ دستگاه با ارزشی معادل ۱۸۸٫۶ میلیون دلار اعلام شده  که از این میزان ۵۸ درصد واردات به تنهایی در خردادماه صورت گرفته است.

در خردادماه بالغ بر ۴۹۰۳ دستگاه خودرو به کشور وارد شده که متوسط قیمت این خودروها حدود ۱۹ هزار دلار بوده، ارزش کل واردات در خردادماه معادل ۹۴٫۷ میلیون دلار اعلام شده است. متوسط قیمت خودروهای وارداتی نسبت به اردیبهشت ماه معادل ۷ هزار دلار کمتر بوده است و نشان می دهد تمایل به واردات خودروهای گران قیمت در حال کاهش است که این مسئله ناشی از گرانی ارز و محاسبه نرخ برابری واردات خودرو بر اساس ارز ۲۴۵۰ تومانی است.

نگاهش به فهرست خودروهای گران قیمت وارداتی نشان می دهد که در خردادماه تنها ۴ دستگاه خودروی بالای ۱۰۰ هزار دلاری به کشور وارد شده است و رتبه های بعدی در این ماه به خودروهای بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلاری اختصاص پیدا کرده است.

 

در این فهرست به نظر می رسد بعد از ممنوعیت واردات پورشه و خودروهای لوکس به کشور شاهد صدر نشینی مرسدس بنز به جای پورشه در فهرست گرانترین خودروهای وارداتی به کشور هستیم.

در فهرست خردادماه گرانترین خودروی وارداتی یک دستگاه مرسدس بنز s500 است که با قیمت ۱۷۵ هزار دلار در گمرک به ثبت رسیده است، قیمت تومانی این خودرو قبل از اخذ گمرکی و دیگر عوارض قانونی معادل ۴۳۰ میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است و قیمت این خودرو در بازار حدود ۷۹۰ میلیون تومان است. البته قابل ذکر است که واردات خودروهای بنز و بی ام و هم به سبب نبودن در فهرست خودورهای مجاز در عمل ممنوع است ولی به سبب آنکه ثبت سفارش این خودروها قبل از اعلام محدودیت واردات انجام گرفته مشمول ممنوعیت نشده و امکان ترخیص آنها به کشور فراهم شده است.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : دوشنبه ۱۷ تیرماه
ساعت ارسال : ۱۱:۲۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.