وقتی می دانی غروب امشب پایان است

۰۵خردادماه،

غروب امشب پایان است، پایانی بر ۳ روز بندگی و طاعت خالصانه وای کاش باشد پایانی بر شب ها و روزهای آلوده به معصیت . .
دوباره نسیم وزیدن گرفت و این بار از جانب زمین سمت آسمان می ورزد، این بار تکه تکه برگ های گل ارغوان و نیلوفر به هوا برخواسته اند و قاصدند، قاصد بوی پیراهن منتظرانی که در عین انتظار معتکف شدند تا دوباره بر سر سفره ی قرب الهی حاضر شوند.
و ای قاصدین ببرید بوی عطر وجود معتکفین را که خدا را هر لحظه در جستجویند، و خوش به سعادتتان که بر سر این سفره ها حاضر بودند و حال که وقت برچیدن این سفره شده، سیراب از جام هم صحبتی با معبود دارند و دستی پر به اندازه آسمان دارند که هر چه بخواهی در آن جای می گردد. . .
گویی به تعداد تمام معتکفین سند مالکیت صادر شده، مالکیت قطعه ای از آسمان . . .
غرق در چه شور و نوایی می باشند هنگامی که در لباسی سفید و پاک از گناهان باز می گرداند و چه آه و حسرتی برای جاماندگان از این غافله است، وقتی که جا می مانی از آن لحظه لحظه جستجوی خدا در زمزمه ی دعا. . .
وقتی می دانی غروب امشب پایان است، یکی پایانی بر ۳ روز بندگی و طاعت خالصانه و یکی پایانی بر شب ها و روزهای آلوده بر معصبت . . .
چه سعادتی است پاکی و پاکیزگی و باز چه سعادتی است و خدا را نزدیک تر و بهتر احساس می کنیم، وقتی می دانی صدای تو در کل آسمان می پیچد و چه سعادت بالاتری برای آنانی که این پاکی و پاکیزگی را در حریری از دلبستگی به معبود، پاک و دست نخورده نگه می دارند تا سال دیگر در همین ایام بر پاکی و صفای آن بیفز‌ایند و ما نیز از هم نشینی با چنین همنشین هایی، تن های خسته و جامانده مان نیز مصفا و عطرآگین شوند و در نهایتش لبخند پروردگار باشد و رستگاری بندگان . . . 


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.