وقتی یک کمونیست در زندان‌های شاه نهج‌البلاغه می‌خواند

۲۱ام بهمن ،

خاطره‌ای از آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی از موزه ˝عبرت˝

حمید شاه‌آبادی، معاون هنری وزیر ارشاد، همزمان با سی‌وچهارمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پس از بازدید از موزه ˝عبرت˝، مکانی که پیش از انقلاب زندانیان سیاسی را در آنجا حبس و شکنجه می‌کردند، به ذکر خاطره‌ای از اتفاقات این زندان به نقل از پدرشان پرداخت.

معاون هنری وزیر در ادامه به بیان خاطره‌ای از زبان پدرش مرحوم آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی پرداخت و اظهار داشت: پدرم نقل می‌کرد که روزی در سلول انفرادی برای شکنجه روحی من، زندانیِ دیگری را نیز در کنار من قرار دادند که آن فرد یک کمونیست بود و هدفشان این بود که هر دوی ما با توجه به تفاوت‌هایمان از بودن در کنار هم رنج ببریم.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب همان هم‌سلولی پدرم را دیدم که می‌گفت؛ بعد از آن هم‌سلولی شدن، طولی نکشید که هر روز در زندان در کنار پدر شما نهج‌البلاغه می‌خواندیم. پدر شما برایمان از حفظ نهج‌البلاغه می‌خواند و ما نیز سراپا گوش بودیم.

شاه‌آبادی در پایان خاطر نشان کرد: در رژیم پیشین شکنجه روحی زندانی‌ها، بیش از شکنجه جسمی آنها اهمیت داشت. آنچه امروز در موزه “عبرت” وجود دارد به خوبی این نکات را نشان می‌دهد و به شکلی ملموس می‌توان همه آن شکنجه‌ها را از نزدیک دید.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.