وقف زمین ۱۰۷۰ متری در جویبار

۲۶ام بهمن ،

زمینی به مساحت یک هزار و ۷۰ مترمربع در شهرستان جویبار مازندران با نیت فعالیت‌های قرآنی وقف شد.

حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان قائمشهر در این خصوص به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله کشوری در مازندران واقف خیراندیش حجت الاسلام سید عبدالرحیم حجازی فرزند مرحوم سید ابوالفضل یک هزار و ۷۰ مترمربع زمین خود را در شهرستان جویبار وقف نموده است.

وی افزود: این واقف خیراندیش در زمین موقوفه ای که وقف کرد ساختمان در دو طبقه با زیربنای ۵۳۰ مترمربع به عنوان دارالقرآن امام حسین (ع) و ساختمانی در دو طبقه که طبقه اول آن ۵۰۰ مترمربع ویژه حسینیه و مسجد بنا نهاده است که این ساختمان‌ها پیشرفت فیزیکی داشته و در حال تکمیل شدن است.

سوادکوهی اظهار کرد: واقف نیک اندیش نیت این موقوفه را تدریس نشر علوم قرآنی و معارف دین و اهل بیت(ع) و همچنین استفاده جلسات و امورات قرآنی در مسجد و حسینیه قرار داده است.

رئیس اوقاف قائمشهر و جویبار خاطرنشان کرد: تولیت این موقوفه مادام الحیات با واقف و پس از آن با فرزندش سیدعلی حجازی و سپس با یکی از فرزندان ذکورش با شرط اصلح و اورع که خودش انتخاب می‌کند نسل بعد نسل قرار داده است.

وی افزود: این موقوفه در شهرستان جویبار، جوان محله، بلوار مرحوم شیخ جواد منتظری ، کوچه امام حسین (ع) واقع شده که در صورت درآمدزایی از موقوفه درآمد حاصله باید صرف تعمیر و نگهداری عین موقوفه و اهداف قرآنی صرف شود./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.