وقف مزرعه یک میلیارد تومانی به سالمندان و یتیمان

یکی از واقفین لرستان ۲۰ هکتار از ملک مزروعی خود را با ارزشی بالغ بر یک میلیارد تومان با تمامی متعلقات و امکانات ، وقف ساخت سرای سالمندان و خانه یتیمان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان به خبرنگارممتازنیوز، گفت: وقف یاد شده در اداره اوقاف و امور خیریه ازنا به ثبت رسیده و مصطفی دارای واقف ۴۰ ساله پس از مشاهده وضعیت نابسامان یک سالمند در سطح این شهر تصمیم به وقف ملک خود و تقبل تمام هزینه ساخت آن گرفت.

وی ادامه داد: این واقف با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه ازنا موضوع وقف این زمین مزروعی را مطرح کره و سپس اقدامات قانونی و حقوقی آن در این اداره انجام شد.

حجت الاسلام محمدیان یادآور شد: این موقوفه بزرگ علاوه بر ۲۰ هکتار زمین شامل ساختمان ویلایی مسکونی دو طبقه یک حلقه چاه عمیق با آبدهی بسیار زیاد، استخر، یک سوله بزرگ، تراکتور و بیش از ۳۰ قلم لوازم و تجهیزات کشاورزی است که همه شامل موقوفه محسوب می شود.

مدیر کل اوقاف لرستان خاطر نشان کرد: عملیات ساخت سرای سالمندان و خانه یتیمان به زودی توسط واقف آغاز می شود هم اکنون در این ملک مزروعی گندم و لوبیا کشت می شود.

به گفته حجت الاسلام محمدیان مصطفی دارابی (واقف لرستانی) حتی خودروی L90 خود را نیز در ذیل وقف نامه گنجانده است که در امور موقوفه بهره برداری شود./ل


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.