وقف یکی از ستون‌های اقتصاد اسلامی است

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، ‘ابراهیم رزاقی’ روز یکشنبه با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از مردم با فرهنگ وقف آشنا نیستند، افزود: رادیو و تلویزیون و دانشگاه‌ها باید در مسیر آموزش وقف به مردم گام بردارند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه باید محور آموزش‌های اخلاقی و تکیه‌گاه تولیدی برای کمک به خانواده‌های کم درآمد و تجهیز آنها به تولید بیشتر باشد. رزاقی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی همراه با وقف ساز و کار جدیدی پیدا می‌کند که ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

این استاد بازنشسته دانشگاه تهران تاکید کرد: با تقویت فرهنگ وقف علاوه بر اینکه مشکلات و بحران‌های اقتصادی کم هزینه تر و راحت تر پشت سر گذاشته می‌شود، موجب تغییر در تفکر اقتصادی آحاد جامعه می‌شود.

این صاحب نظر مسایل اقتصادی افزود: سرمایه عظیم وقف می‌تواند همه ایران را تحت تاثیر قرار دهد و رشد اقتصادی و اخلاقی را توامان ارتقا بخشد.

وی با بیان اینکه آلوده شدن بخشی از مردم به مصرف کالاهای وارداتی ابعاد گسترده‌ای دارد، خاطرنشان کرد: رشد مصرف گرایی و فردگرایی ما را از فرهنگ مقاومت، فرهنگ جهادی و وقف دور می‌کند.

* وقف تکیه‌ گاه استقلال اقتصادی در جامعه اسلامی است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف گفت: وقف به عنوان یک سرمایه عظیم مالی می‌‏تواند در راستای استقلال سیاسی و اقتصادی و رشد و توسعه دارای نقشی سازنده و قابل توجه باشد.

‘حسن ربیعی’ افزود: در این میان نقش سنت حسنه وقف در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ماهیتا اقتصادی مردمی است، اظهار داشت: اگر قرار باشد ما اقدام به نهادسازی‌ در اقتصاد مقاومتی کنیم، حضور دولت ضروری نیست بلکه مردم باید وارد این عرصه شوند تا از ورود رانت‌خوار‌ها به اقتصاد جلوگیری کنند.

ربیعی به نقش وقف در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است و بدون معنویت و سلامت معنوی، مقاومت شکننده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: می‌‏توان سرمایه‏های عظیم وقف را نیز همانند دیگر سرمایه‏‌ها با رعایت همه جوانب وقف و موازین شرعی در جریان فعالیت های تولیدی و خدماتی همسو با مولفه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داد و آن‌ها را از حالت رکود به حالت تحرک و پویایی هدایت کرد تا به رشد و توسعه و استقلال اقتصادی کشور کمک شود.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۲۴۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.