وقف ۱۲۰ جلد کتاب مذهبی در بهشهر

۱۹م آذر ،

محمدباقر دینی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ۱۲۰ جلد کتاب مذهبی توسط واقف خیراندیش حجت الاسلام محمد غلامی برای مسجد روستای اندرات بهشهر وقف شد.
وی ادامه داد: ارزش ریالی این کتابها حدود ۱۵ میلیون ریال بوده و برای این وقف،وقفنامه ای تنظیم و در اوقاف بهشهر به ثبت رسیده است.
دینی افزود: این واقف که معاون سابق بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه بوده با وقف این کتاب ها برای مسجد نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در اماکن مذهبی به ویژه مساجد وامامزادگان تاکید کرد.
رئیس اوقاف و امور خیریه بهشهر و گلوگاه ادامه داد:در شهرستان بهشهر و گلوگاه تعداد ۴۷ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که ۱۲ مورد آن دارای کتابخانه می باشند و انشاالله با رویکرد فرهنگی سازمان اوقاف دیگر امامزادگان که دارای ظرفیت خوبی می باشند به کتاب و کتابخانه مجهز می شوند.
دینی یادآور شد: در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان طرح بصیرت عاشورایی در۱۸ امامزادگان استان برگزار  شده است که در این مراسم سوگواران و عزاداران حسینی با عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در قالب دسته جات عزاداری در امامزادگان حضور و به نوحه سرایی و سوگواری بپردازند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.