وقوع سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار کلاهبرداری در کشور/ هفت هزار قاضی برای ۱۳ میلیون پرونده

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن بتولی عصر سه شنبه در اولین همایش آموزش انتظامی کارکنان دولت اظهار داشت: اولین نشست با حضور کارمندان، مدیران و فرمانداران استان تهران برگزار شد و این جلسات بر پایه مصوبه سال ۱۳۸۳ که کلیه کارکنان دولت را که مشمول حضور در این دوره ها کرده بود، به انجام می رسد.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول این چند سال برگزاری این دوره ها تداوم نیافت، اما با هماهنگی های انجام شده تصمیم گرفتیم تا انتهای سال آموزش ها را در سطح تخصصی برگزار کنیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اعلام اینکه تولید امنیت بر عهده همه آحاد جامعه است، گفت: حفظ امنیت بر عهده پلیس است که اگر به خوبی از فرصت هایمان استفاده کنیم می توانیم جلوی شیادان را بگیریم یک لحظه غفلت فرصتی مناسب برای شیادان است که امنیت را به خطر بیندازند.

به گفته سردار بتولی هم اکنون ۱۳ میلیون پرونده در کشور تشکیل شده است و تنها ۷ هزار قاضی داریم که این امر محدودیت هایی را در روند رسیدگی به وجود آورد. امروز جامعه ما به سه فضای سالم در معرض آسیب و جرم خیز تقسیم می شود که متاسفانه فضای سالم در حال کاهش است.

سردار بتولی از تشکیل سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار پرونده کلاهبرداری خبر داد و افزود: معمولا ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر قربانی پرونده های کلاهبرداری می شوند که عمدتا جزو قشر تحصیلکرده جامعه هستند هر سال نیز مجرمان جدیدی وارد زندانها شده و ۶۰ درصد آنها فاقد سابقه کیفری بوده و تاکنون جرمی مرتکب نشده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.