وقوع فاجعه در پی اعلام نتایج کنکور

ایسنا: هزاران دانشجوی سریلانکایی که برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده بودند و آرزو داشتند که با پذیرش در دانشگاه به رویای خود جامه عمل بپوشانند، اکنون تمام آرزوهای خود را نقش بر آب می‌بینند.
 
به گزارش یونیور سنتر، مشکل فاجعه‌بار در محاسبه نمرات کنکور دانشجویان در این کشور سبب شده است سرنوشت ۱۰ هزار دانشجو سریلانکایی که در کنکور امسال خود شرکت کرده بودند، در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.
 
هزاران دانشجو سریلانکایی به همراه والدین و دیگر اقشار مردم در اعتراض به این اتفاقات صورت گرفته دست به تظاهرات زدند. این دانشجویان، بعد از اینکه دادگاه عالی این کشور بعد از اتفاقات و اشتباهات صورت گرفته دستور به تجدیدنظر و بررسی نمرات داده بود، در جلوی دانشگاه‌های این کشور دست به تظاهرات زدند.
 
نمرات دانشگاهی و اکثر امتحانات داخلی سریلانکا بر مبنای رده‌بندی است (Z Score) و هیچ نمره خامی ندارد و نمره دانشجویان شامل یک رتبه است که جایگاه آنان را در مقایسه با دیگر افراد مشخص می‌کند، این در حالی است که فقط چند ساعت پس از اعلام نتایج در این کشور، موج اعتراضات گسترده در اقصی نقاط این کشور، جنوب شرقی آسیا فراگیر شد.
 
گفتنی است، با اتفاقات صورت گرفته، دادگاه عالی این کشور به دانشگاه‌های این کشور ابلاغ کرد: روش امتیازدهی و رتبه‌بندی دانشجویان در این کشور پیچیده است و از دانشگاه‌ها خواست از روش‌های نمره‌دهی دیگر برای گزینش دانشجویان استفاده کنند.
 
قرار است وزارت آموزش این کشور بعد از بررسی شرایط موجود درباره این کنکور پر حرف و حدیث دراین کشور تصمیم‌گیری کند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.