وقوع ۳۶۴۰ مرگ مشکوک به خودکشی در سال ۹۱

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی اعلام کرد: در سال قبل ۳ هزار و ۶۴۰ مرگ مشکوک به خودکشی در کشور روی داده است که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۰ نفر مرد و هزار و ۱۱۰ نفر زن بوده اند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ محمود خدادوست با اشاره به روز دهم سپتامبر روز جهانی مبارزه با خودکشی افزود: در سال قبل استان های تهران با ۴۰۹،‌ کرمانشاه با ۲۷۱ و گیلان با ۲۳۱  فوتی بیشترین و استانهای خراسان جنوبی با ۱۸، کهگیلویه و بویر احمد با ۲۴ و خراسان شمالی با ۲۵ فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از خودکشی را داشته اند.

رئیس مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان شیوه های خودکشی در کشور تصریح کرد: در سال قبل ۴۹٫۹ درصد از موارد خودکشی به شیوه حلق آویز بوده است.

خدادوست با اشاره به تفکیک سنی موارد خودکشی در کشور افزود: در سال قبل، از کل مرگ های مشکوک به خودکشی در کشور، بیشترین موارد خودکشی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ثبت شده است که ۲۸٫۲ درصد از کل موارد خودکشی این سالها را در برمی گیرد.

پس از آن گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال با ۲۲٫۲درصد، ۲۵ تا ۲۹ سال با ۱۷٫۶درصد، بالای ۵۰ سال با ۱۲٫۹ درصد، ۴۰ تا ۴۹ سال با ۱۱٫۱ درصد و زیر ۱۸ سال با ۷٫۹ درصد به ترتیب بیشترین موارد خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.