ولایتمداری فرمانده‌ لشکر ۹۲ و بی‌توجهی به دستور بنی‌صدر

اردیبهشت ۱۴۰۳

امیر سرتیپ “رضایی” در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تشریح کرد

معاون پژوهشی “دافوس” گفت: بنی‌صدر به سرهنگ “قاسمی” فرمانده لشکر ۹۲ گفته بود که برای آزادسازی سوسنگرد کاری انجام ندهد اما این فرمانده، نامه مقام معظم رهبری به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) را نصب‌العین خود قرار داد.

امیر سرتیپ دوم “بهرام رضایی” در گفتگو با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به همایش “بررسی سلسله عملیات‌های غرب اهواز در سال اول جنگ با محوریت آزادسازی سوسنگرد” که فردا در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) برگزار خواهد شد،  اظهار داشت: حضور نماینده حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی دفاع یعنی مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح در سال اول جنگ، راهبرد توقف و تثبیت متجاوز، بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط موجود در روزهای اول مقاومت که چگونه خرمشهر سقوط می‌کند و سوسنگرد؛ کلید فتح اهواز از جمله محورهای این همایش است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) افزود: چهارمین محور این همایش، دین در دفاع مقدس و ولایت‌مداری در ارتش است.

امیر “رضایی” گفت: تجزیه و تحلیل عملکرد رزمندگان در سال اول جنگ به خصوص لشکر ۹۲ خوزستان در آن منطقه و  بررسی عملیات آزادسازی سوسنگرد در سطوح مختلف راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی، همچنین خاطرات رزمندگان و چگونگی طرح ریزی و اجرای عملیات و نیز آموزه‌ها و عبرت‌های سال اول جنگ، از جمله محورهای دیگر همایش است. 
 
معاون پژوهشی دافوس افزود: برای این همایش از خانواده محترم شهدای آن عملیات دعوت کرده‌ایم و از حماسه آفرینان و سربازان عملیات و خانواده شهید قاسمی نیز تجلیل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: بررسی طراحی و اجرای عملیات از زبان فرماندهان آن مقطع، ارائه مقالات برتر، نشست‌های تخصصی و  اعطای جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های همایش است.

امیر “رضایی” خاطر نشان کرد: امیر سرلشکر “سلیمی” مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام و المسلمین “آل هاشم” رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سردار “سپهری” رئیس ارتباطات مردمی فرمانده معظم کل قوا و امیر “موسوی” جانشین محترم فرمانده کل ارتش از شخصیت‌های دعوت شده به این همایش می باشند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مسائل پیش‌آمده در جریان آزادسازی سوسنگرد تصریح کرد: بنی‌صدر به سرهنگ “قاسمی” فرمانده لشکر ۹۲ خوزستان گفته بود که دربارهٔ عملیات آزادسازی سوسنگرد کاری انجام ندهد اما با توجه به نامه مقام معظم رهبری به عنوان نماینده حضرت امام خمینی(ره) به او مبنی بر اینکه “سوسنگرد حتماً باید تا فردا آزاد شود”، وی نامه حضرت آقا را به عنوان نماینده امام(ره) نصب العین قرار داده و ولایت‌مداری خود را نشان می‌دهد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.