ولایتی:رژیم صهیونیستی نه قدرت و نه جرآت حمله به ایران را ندارد/ کشورهای متحجر منطقه تلاش می‌کنند مانع به نتیجه رسیدن انقلاب‌ها شوند

علی اکبر ولایتی در همایش بین المللی امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هرآنچه در مصر اتفاق می افتد، روند بیداری اسلامی را تسریع می کند. اما برخی کشورهای متحجر و عقب مانده منطقه به همراه آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند مانع به نتیجه رسیدن انقلاب مصر و سایر کشورهای اسلامی شوند و می خواهند جلوی پیروزی بیداری اسلامی را بگیرند اما موفق نخواهند شد.

اهم سخنان ولایتی در ادامه به نقل از ایرنا می‌آید:

·         ما در آغاز دوره جدید از تاریخ جهان اسلام قرار داریم. امروز امت اسلامی به پا خاسته و خواستار بازگشت به ارزش های اسلامی است.

·         در دوره معاصر به دلیل حمله نظامی و نفوذ فرهنگی استعمار، جوامع اسلامی دچار رکود شدند و طرفداران مکاتب غربی به مبلغان استعمار در جهان اسلام تبدیل شدند.

·         مکاتب لیبرالی، سوسیالیستی و سایر انواع مکاتب که از غرب برای کشورهای اسلامی عرضه شده اند، طی سال های مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند و به نتیجه نرسیدند.

·         راه حل هایی که توسط فرهنگ وارداتی غربی ارائه شد، هیچ گاه موجب سعادت کشورهای اسلامی نشد.

·         هرگاه در کشورهای اسلامی ندای اسلام بلند شد، مردم به صورت میلیونی به آن پاسخ دادند.

·         امام خمینی (ره) به عنوان رهبر موج جدید بیداری اسلامی نکاتی را مطرح کردند که توجه به آنها موجب سعادت کشورهای اسلامی می شود.امام خمینی (ره) به مسلمانان نشان دادند که اگر از همه ظرفیت های خود استفاده کنند، می توانند به دوران عزت خود بازگردند.

·         امروز، ایران اسلامی که در حوزه های علم و فناوری به پیشرفت رسیده، الگوی جدیدی را پیش روی مسلمانان سرخورده از مکاتب غربی قرار داده است.

ولایتی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگار گفت: اگر گروه ۱+۵ می خواهد مذاکرات آتی در مسکو، سازنده و مثبت باشد، باید حقوق هسته ای ایران را همانطور که در مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است، به رسمیت بشناسد.

اهم سخنان وی در ادامه می‌آید:

·         با پذیرفتن حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای، نشست آتی در مسکو به نتیجه دلخواه برسد.

·         ( خطاب به کشورهای گروه ۱+۵ )در صورتی که آنها بخواهند با الفاظ بازی کنند و مسایل غیرمرتبط را وارد مذاکرات کنند، به طور یقین این نشست به نتیجه نمی رسد.

·         مواضع جمهوری اسلامی ایران ثابت و مشخص است. ایران نه از مقررات NPT تخطی می کند و نه حاضر است حقوق هسته ای خود را واگذار کند.

·         (در مورد تهدیدات رژیم صهیونیستی) آنها نه قدرت و نه جرات چنین کاری را ندارند. دشمنان در زمان حمله صدام علیه ایران، قدرت ما را آزمایش کردند. ایران کشور بزرگ و منسجمی است و قدرت نخست منطقه به شمار می رود و هیچ کشوری از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی توان تعرض به ایران را ندارد. اگر فردی نیز پیدا شود که چنین دیوانگی را انجام دهد، جمهوری اسلامی ایران طوری آن را سر جایش می نشاند تا مایه عبرت دیگران شود.

·         غرب تلاش می کند مسیر انقلاب های کشورهای عربی را تغییر دهد. مسلمانان با توجه به تجربیاتی که دارند بسیاری از حیله ها و ترفندهای کشورهای غربی را می شناسند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.