ولایتی:۵+۱ به رعایت کمترین حق ایران راضی نیست/ ایران از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند

۲۸م دیماه ،

علی اکبر ولایتی با اشاره به مواضع ایران در مذاکرات ۱+۵ گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای کاملا روشن و صریح بوده و این مواضع با قوانین بین‌المللی منطبق و در چارچوب ضوابط پذیرفته شده جهانی است.
وی افزود: طرف مقابل ما در مذاکرات کشورهای دائم عضو شورای امنیت به علاوه آلمان می باشند. آنها تا کنون به کمترین حداقلی که حقوق ایران در آن رعایت شود رضایت نداده‌اند و در مذاکرات با ایران خواسته‌های خارج از مقررات بین‌المللی و آنچه که ایران به عنوان معاهده NPT پذیرفته است مطرح می‌کنند.
اهم اظهارات دبیر کل مجمع بیداری اسلامی را به نقل از باشگاه خبرنگاران بخوانید؛
• اگر پشت صحنه مذاکرات ایران با ۱+۵ را بنگریم شاهد این هستیم که شاید بعضی از کشورها مواضع متفاوتی داشته باشند اما در عین حال مواضع آمریکا و متحدین و متابعین آنها در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران یکسان بوده و می‌گویند ایران نباید از تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشد.
• در روند مذاکرات ایران با ۱+۵ به تمامی سوالات مطرح شده از سوی ۱+۵ پاسخ داده‌ایم،شبهاتی عنوان کرده‌اند که عدم صحت آنها از سوی ایران اثبات شد.طی گذشت قریب به ۱۰ سال از مذاکرات تصور ما این بود که بعد از این پرسش و پاسخ‌ها مشکلات حل شود ولی در هر دوره ما شاهد بیان مسائل تازه از سوی ۱+۵ بودیم.
• القای شبهات، طرح سوالات منفی، متهم کردن ایران و دامن زدن به تبلیغات منفی علیه ایران از سوی دولت‌های غربی و اروپایی پایان ندارد اما ایران هیچگاه از مذاکره با ۱+۵ و یا هر نهادی که از لحاظ بین‌المللی مرجعیت قانونی دارد شانه خالی نکرده و نمی‌کند.امیدواریم که طرف‌های مذاکره کننده با ایران متوجه این مسئله بشوند که ما از منافع خود در حفظ حقوق هسته‌ای به هیچ وجه عقب نشینی نخواهیم کرد.
/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.