ولایتی: باید کسانی که با مقام معظم رهبری زاویه ندارند جمع شوند تا آنها که با ایشان زاویه دارند امور کشور را در دست نگیرند

۲۱اردیبهشت،

علی اکبر ولایتی شنبه شب با حضور در دانشگاه امام صادق(ع) ضمن پاسخ به دانشجویان با اشاره به اینکه یک نفر باید با تیم قوی بیاید تا بتوان صحنه انتخابات را به نفع اصولگرایان و پایبندان به نظام به پیروزی حفظ کرد، اظهارداشت: کابینه‌ای که تشکیل می‌دهم اولین شرطش برای اعضا، متدین بودن است.تجربه دومین شرط ما برای حضور اشخاص در دولت آینده است. مشورت پذیری شرط دیگری برای حضور در دولت آینده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه افزود: بنده پرچم‌دار تجمع اصولگرایان هستم و در مجلس هشتم با ائتلاف ۵+۶ صحنه را با رهنمود پیشکسوتان و اصولگرایان مدیریت کردم و به همین خاطر اصولگرایان در مجلس هشتم و نهم اکثریت آرا را در اختیار گرفتند. پایه دعوت ائتلاف سه‌گانه با بنده بود که شرط کردیم یک نفر با تصمیم مشترک جامعتین انتخاب شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به این سوال که طرف مقابل شما در انتخابات کیست؟ بیان داشت: جبهه اصلاح‌طلب و دولت که امروز همگی با هم برای ثبت نام در انتخابات آمده‌اند جبهه مقابل ما می باشند و همانطور که دیدید از سخنگوی وزارت امور خارجه تا روزنامه نگار همگی برای ثبت نام آمدند که این امر مبین این است که صحنه کاملا هدایت شده بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل، در پاسخ به این سوال که آیا حضور هاشمی در حضور شما اثرگذار است تأکید کرد: به هیچ وجه چرا که بنده با عزم خود آمده‌ام و باید کسانی که با مقام معظم رهبری زاویه ندارند جمع شوند تا آنها که با ایشان زاویه دارند امور کشور را در دست نگیرند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا شما گفته‌اید هاشمی در فتنه ۸۸ نقش نداشته افزود: بنده نگفتم که دست داشته، اما بارها گفته‌ام که هر کس در روزگار بسیار حساس سال ۸۸ صریحا در برابر فتنه موضع گرفت در خط رهبری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی تکیه‌گاه و ساکت فتنه بوده اظهار داشت: ایشان آن موضعی که باید می‌گرفت را نگرفت و حضرت آقا را همراهی نکرد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که به نفع جلیلی کنار می‌روید یا خیر؟ گفت: درهای ائتلاف باز است اما هسته مرکزی سه‌گانه است و باید بگویم ما تا امروز نمی‌دانستیم که سعید جلیلی برای انتخابات رئیس جمهوری کاندیدا می‌شود، اما اگر جامعتین از ایشان حمایت کرد همگی از وی حمایت می‌کنیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود نظر آیت‌الله مهدوی کنی به حجت‌الاسلام ابوترابی فرد نزدیکتر است افزود: من خبری از این جزئیات ندارم اما شنیده‌ام که ۵ نفر دور هم نشسته‌اند که یکی دو رأی و دیگری یک رأی آورده و آیت‌الله مهدوی کنی به من فرموده‌اند اگر شرایط برای کاندیدای اصولگرا یکسان باشد بنده شخص روحانی را ترجیح می‌دهم.

ولایتی درپاسخ به این سوال که دربارهٔ انرژی هسته‌ای چگونه می‌توانید به اهداف مورد نظر برسید تأکید کرد: مقاومت در حمایت و دفاع از ارزش‌ها از اصولی است که ما به آن پایبندیم، اما حفظ دستاورد هسته‌ای به معنای حفظ تحریم نیست و اگر چنین بود، یعنی اینکه تدبیر ما مشکل دارد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: اگر تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه هستهای اعمال شود مسئله هسته‌ای بدون افزایش تحریم قابل حل است و هنر این است که دستاورد هستهای بدون تنگ شدن حلقه اقتصادی برای مردم حل شود.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.