ولایتی با زرداری دیدار کرد

۱۱ام بهمن ،

23-151.jpg

بعدازظهر چهارشنبه دکتر علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با آصف علی‌ زرداری، رییس جمهور پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این دیدار وزیران خارجه، دارایی ، انرژی، کشور و نفت پاکستان نیز حضور داشتند.

در این دیدار رییس‌جمهور پاکستان بر اهمیت روابط دو کشور و تصمیم راهبردی دولت این کشور در توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و به‌خصوص اتمام خط لوله انتقال گاز از ایران به آن کشور را از اولویت‌های جدی کشور خود دانست.

او هم‌چنین از تصمیم پاکستان بر افزایش خرید برق تا ۱۰۰۰مگا وات و بیش‌تر خبر داد.

وی با بیان این که به‌زودی از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد که در این سفر نیز بتواند افتخار دیدار با مقام معظم رهبری را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، قبل از ملاقات ولایتی با زرداری، هیات دولت پاکستان اتمام پروژه خط انتقال گاز را از تصویب نهایی گذراند.

حضور ۵ وزیر و تعدادی از معاونان وزیر در این ملاقات نشانه اهمیتی است که رییس‌جمهور و دولت پاکستان برای روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران قائل است چرا که این دیدار بلافاصله پس از تصویب نهایی پروژه انتقال گاز در هیات دولت پاکستان صورت گرفت .

بلافاصله پس از ملاقات با رییس‌جمهور، ملاقات سید نیر حسین بخاری، رییس مجلس سنای پاکستان با دکتر علی‌اکبر ولایتی و هیات همراه نیز انجام شد و او نیز از تصویب نهایی پروژه انتقال گاز در هیات دولت اظهار رضایت و تاکید کرد که هر دو پارلمان سنا و شورا از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در این پروژه و طرح انتقال گاز استقبال و حمایت می‌کنند.

رییس مجلس سنای پاکستان رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را رابطه‌ای راهبردی میان دو کشور با تاریخ، دین و میراث مشترک دانست و تاکید کرد: ایران و پاکستان باید در مسائل منطقه‌یی همکاری داشته باشند و از سوی دیگر نیز لازم است پاکستان ایران و افغانستان همکاری‌های سه‌جانبه‌یی در جهت ثبات منطقه داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.