ولایتی: جدی‌ترین پرچم‌دار بیداری اسلامی در کل جهان اسلام ایران است

۲۱ام بهمن ،

23-151.jpg

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی مبانی شکل‌گیری انقلاب اسلامی را مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) خواند و گفت: مساله دیگر مبتنی بر آموزه‌های ملی است که ریشه در مشروطه، تحریم تنباکو و ملی شدن صنعت نفت دارد؛ مردم مطالبه کننده ایجاد یک تحول در کشور بودند و قریب ۲۰۰ سال برای این مهم تلاش کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی‌اکبر ولایتی در گفت‌وگویی با موضوع بازخوانی مبانی تفکر انقلاب اسلامی و تاثیر آن در حوزه بیداری اسلامی کشورهای منطقه، هم‌چنین با اشاره به تاثیرات انقلاب‌های جهان بر یکدیگر، بیداری اسلامی را متاثر از انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: جدی‌ترین پرچم‌دار بیداری اسلامی در کل جهان اسلام ایران است و حضرت امام خمینی(ره) به عنوان رهبر این انقلاب در قله این مهم قرار دارند.

وی افزود: مردم کشورهایی که بیداری اسلامی را تجربه کردند، در قبل و دهه ۵۰ قرن بیستم در ضعامت اشخاصی چون طاها حسین یا جمال عبدالناصر قیام کردند ولی هیچ‌یک از این حرکت‌ها شعارهای خالص اسلامی را دربر نداشت؛ چراکه انگیزه‌ها لیبرالیستی و ناسیونالیستی بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی پان عربیسم به عنوان یک آرمان حرف اول را در جهان عرب می‌زد که با شکست اعراب در سال ۱۹۶۷ عملا رو به افول رفت؛ زمانی چپ ‌گرایی در این عرصه رونق یافت که در ادامه شکست خورد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: تجربه ایران پیش روی این مردم بود؛ آن‌ها می‌دیدند که مردم ایران انقلاب کرده‌اند، یک جنگ هشت ساله و تحریم‌های سی و چند ساله را نیز پشت سر گذاشته‌اند.

وی با اشاره به انگیزه هدایت‌گری و رهبری به عنوان رکنی اصلی در بروز انقلاب، افزود: مردم‌سالاری دینی تنها راه پایداری بیداری اسلامی است که در کشورهای اسلامی باید در چارچوب ارزش‌های اسلامی اتفاق افتد؛ مردم این کشورها باید توجه داشته باشند دشمنان این نوع انقلاب‌ها بیکار ننشسته‌اند و اگر اشتباهی صورت گیرد ممکن است دچار بن‌بست شوند.

ولایتی با بیان این‌که «اگر این انقلاب‌ها رهبری درستی نداشته باشند؛ احتمال انحراف آن‌ها وجود دارد» تصریح کرد: امریکا بدنبال این است که از مصر به عنوان یک ابزار استفاده کنند به همین جهت از فردی چون حسنی‌مبارک سال‌ها در این کشور استفاده کردند تا در مصر نوکر امریکا و در منطقه نوکر اسرائیل باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از رادیو گفت‌وگو وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل و انکارناپذیر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در بیداری اسلامی کشورهای منطقه یادآور شد: ایستادگی ایشان در مقابل استعمار و سلطه‌جویان و نیز دفاع از حقوق ملت ایران بسیار تاثیرگذار است و پیشرفت‌های ایران جز در سایه اتحاد مردم در سایه رهبری آگاه امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.