ولایتی: محور اساسی سیاست ایران، ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی است

۲۲م آذر ،

Sotakbar - ISNA (3 of 9).jpg

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: محور اساسی سیاست داخلی و خارجی ایران ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی در عالم و جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار بیداری اسلامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر ولایتی در اختتامیه همایش اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی، با بیان این‌که «ما باید در برابر دشمنان اسلام از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و بسیاری از متحدان آنها در منطقه ایستادگی کنیم»، گفت: حساب ملت‌های مسلمان از بعضی دولت‌های آنها جداست و مهم‌ترین بحث ما حفظ وحدت میان امت اسلامی است.

هم‌چنین در بخش‌های دیگری از این همایش “دوقان برومک” از ترکیه، وظیفه‌ی همه‌ی مسلمانان را نشان دادن چهره‌ی اسلام دانست و تصریح کرد: مسلمانان در ترکیه با معضلات بسیاری روبه‌رو می باشند. برای مثال با وجود این‌که بنیاد علوی اعضای بسیاری دارد، ولی بودجه‌ی لازم برای گسترش آن در سایر کشورهای اسلامی به آنها داده نمی‌شود.

“فاضل سنجارکی” از افغانستان نیز انقلاب اسلامی ایران و تحولات افغانستان را آغازگر بیداری اسلامی در جهان دانست و تاکید کرد: با سلاح دشمنان نمی‌توان بیداری اسلامی را به نتیجه رساند؛ بنابراین ما باید به دنبال چاره‌ای باشیم تا بدون حمایت‌های مالی و سلاح‌هایی که دشمنان در اختیارمان می‌گذارند، بیداری اسلامی را به نتیجه برسانیم.

وی در پایان با انتقاد از وضع سوریه گفت: ما نیازمند تفکرات تازهی هستیم که بر اساس آموزه‌های دینی حرکت‌های خود را تحلیل کرده و به نتیجه برسانیم.

به گزارش ایسنا، یکی از اندیشمندان جمهوری چک نیز درخصوص تحولات اخیر منطقه سخنرانی کرد. هم‌چنین خانم “ممنان فنجان” از عراق تاکید کرد: قدرت و حکومت باید بر اساس عدالت باشد و دموکراسی و حقوق زنان در سایه‌ی عدالت الهی میسر می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که عدالت الهی در جامعه محقق شود، ما شاهد جامعه‌ای صالح و نیکو هستیم که در راستای ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد.

فنجان در پایان اظهار امیدواری کرد که با وجود برگزاری چنین همایش‌هایی، کشورهای اسلامی بتوانند وحدت اسلامی را در جهان پیاده کنند.

وی هم‌چنین از سازمان همکاری‌های اسلامی خواست تا با طرح شکایتی اعتراض خود را نسبت به برنامه‌های تفرقه‌افکن بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای که تلاش می‌کنند میان کشورهای عربی و اسلامی دشمنی ایجاد کنند، اعلام کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.