ولایتی: مردم عراق با همبستگی عمیق ملی، دشمنان را مایوس می‌کنند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنش مقاومت اسلامی النجباء عراق دیدار و درخصوص موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر ولایتی در ابتدای این دیدار با اشاره به عمق روابط دو ملت ایران و عراق و ضمن خوشامدگویی به دبیرکل و  هیئت مجاهدان عراقی گفت: امیدواریم شاهد توسعه و رشد همکاری‌ها و تعاملات دو کشور دوست و برادر و دو ملت بزرگ ایران و عراق در تمامی زمینه‌ها باشیم.

وی به وجود بقاع متبرکه در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد اشاره کرد و افزود: این روابط دینی، فرهنگی و تاریخی رو به رشد بوده و اربعین اوج تجلی روابط دو ملت دوست و برادر است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به توطئه‌های آمریکا در منطقه گفت: یکی از برکات خون شهدای مقاومت و مدافعان حرم همچون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، تصویب قانون در پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی از آن کشور است که‌ ثمرات ارزشمندی برای عراق و منطقه خواهد داشت چرا که آمریکا به دنبال تجزیه عراق است اما بدون تردید مردم بزرگ عراق بر مشکلات پیروز خواهند شد.

وی تاکید کرد: بیشترین امید به جوانان مومن و انقلابی عراق، جنبش حشد الشعبی، جبهه مقاومت اسلامی النجباء و دیگر دلسوزان عراقی است که‌ با همتی والا و همبستگی عمیق ملی در کمال قوت و قدرت از یکپارچگی عراق دفاع می کنند و دشمنان را مایوس خواهند کرد.

در ادامه، شیخ اکرم الکعبی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به برخی توطئه‌ها برای ایجاد خدشه در روابط ایران و عراق گفت: غربی‌ها و در راس آنها آمریکا که از عمق روابط دو کشور آگاه هستند تلاش می‌کنند در برابر رابطه عمیق و برادرانه ایران و عراق بایستند چرا که می‌دانند ایران پناه و پایگاه مستحکم کشورهای مقاومت در منطقه است و با یکپارچه کردن محور مقاومت به رهبری ایران منطقه از سلطه آمریکا و غرب نجات پیدا خواهد کرد لذا آمریکا و مزدورانش در جهت تخریب روابط دو کشور حرکت می‌کنند و این در حالی است که عراقی‌ها با حمایت ایران در نبرد علیه داعش و مواجهه با اشغالگران آمریکایی توانستند مقاومت کنند.
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی النجباء عراق با اشاره به آرمان فلسطین هم افزود: ما در حمایت از آرمان‌های فلسطین و مقابله با اشغالگران قدس ثابت قدم هستیم و از هیچ کمکی به برادران فلسطینی خود دریغ نخواهیم کرد و ان شاءالله بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، روزی همگی در قدس شریف نماز خواهیم خواند و این مطلب محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از برکات خون‌های پاک شهدای مقاومت همچون سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس یکپارچه کردن هر چه بیشتر جبهه مقاومت بود و شاهد هستیم بذر مقاومت در تمامی کشورهای منطقه کاشته شده و هر روز بیشتر رشد خواهد کرد.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.