ولایت فقیه ستون فقرات نظام اسلامی است

به گزارش ایرنا، آیت الله ‘سید احمد خاتمی’ پنجشنبه شب در سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله ‘علی مشکینی’ در مسجد اعظم قم خاطرنشان کرد: در برخی ادوار که بی مهری هایی نسبت به رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه می شد، آیت الله مشکینی به شدت برآشفته شده و اعتراض و انتقاد می کرد.

وی ادامه داد: حمایت همیشگی آیت الله مشکینی از ولایت فقیه، مبنای فقهی داشت چرا که بر این باور بود که حفظ نظام از اوجب واجبات است، نظام اسلامی کشور ما و اسلام را در دنیا پرآوازه کرده و امروز فریاد بیداری اسلامی برگرفته از پیام انقلاب اسلامی می باشد.

خاتمی گفت: هیچ کسی در این واقعیت که بیداری اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است تردید ندارد، امروز در همه جهان نام اسلام ناب بلند و نظام جمهوری اسلامی مطرح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله مشکینی نیز گفت: ایشان از ابتدای انقلاب با تمام وجود در خدمت امام و انقلاب بوده و بعد از رحلت آیت الله حکیم و در دورانی که بردن نام امام راحل جرم بود، ایشان به همراه ۱۴ نفر دیگر از علما، مرجعیت امام راحل را اعلام کردند.

خاتمی خاطرنشان کرد: آیت الله مشکینی به دلیل این اقدام، سه سال تبعید را متحمل و در دوران تبعید نیز بسیار فعال و تاثیرگذار ظاهر شد.

بیش از ۲۵ اثر از آیت الله مشکینی به یادگار مانده است. ایشان مسوولیت هایی مانند امام جمعه قم، رییس مجلس خبرگان رهبری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه و تدریس در حوزه علمیه را بعد از انقلاب بر دوش داشت.

آیت الله مشکینی پنج سال پیش بر اثر بیماری خونی دارفانی را وداع گفت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد. ک/۲

۷۴۰۱ / ۳۸۰**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۲۰۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.