ولایت قرآنی در حکومت عالمان دینی متجلی می‌شود

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان با بیان این‌که «ولایت قرآنی در حکومت عالمان دینی متجلی می‌شود» گفت: هر کسی که دارای آگاهی و معرفت بیشتری بوده و بر قانون الهی اشراف داشته باشد شایستگی جلوس بر مسند حکومت را دارا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‌الاسلام منصور فرجی در گفتمان دینی – دانشجویی از سلسله نشست‎های «غدیر و ولایت» با محوریت «دکترین غدیر، نیاز بشر امروز» نیازهای بشر را به سه بخش فردی، اجتماعی و عالی تقسیم کرده و افزود: عالی‎ترین نیاز بشر فرااجتماعی بوده که دین الهی را در بر می‌گیرد و می‌تواند تمام نیازهای بشر را تأمین کند.

وی متذکر شد: دین از آن خداوند متعال بوده و بهترین حاکمان، دینداران هستند که هرکس به قانون خدا آگاه‌تر است شایسته‌تر می‌باشد و پیامبر‌اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بهترین حاکمان دیندار هستند.

فرجی با تأکید بر این‌که «مبنای دین رهبری دینی است و اگر از بین برود، قواعد اجتماعی از هم می‌پاشد» خاطرنشان کرد: عدالت، فقاهت، سیاست و سلامت از ویژگی‌ بارز رهبر دینی در جامعه اسلامی است که توسط کارشناسان گوناگون این عناصر مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و اگر فردی یکی از این ویژگی‌ها را از دست دهد، شایستگی این مسند را نداشته و باید شخصی لایق‌تر جایگزین شود.

وی با اشاره به این‌که «برخی با ایجاد این شبهه در جایگاه ولایت فقیه جلوه دیگری به آن می‌بخشند» افزود: اما باید به این نکته توجه شود که ولی‌فقیه باید دارای چهار ویژگی عدالت، فقاهت، سیاست و سلامت باشد که با داشتن این شرایط هیچ شبهه‌ای در جایگاه وی به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.