ولایت پذیری، سرمایه اصلی مصطفی بود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘فاطمه بلوری کاشانی’ عصر جمعه در مراسم رونمایی از کتاب ‘ من، مادر مصطفی’ گفت:‌ تعریف شهدا در یک جمله نمی گنجد، و نمی توان حق مطلب را در مورد آنان ادا کرد.

وی با بیان آنکه شهید احمدی روشن از اخلاقی والا برخوردار بود، افزود: این اخلاق بگونه ای بود که پس از شهادت وی، موجی در جامعه ایجاد کرد.

بلوری کاشانی ادامه داد: نقش وی به عنوان یک کاتالیزور، توانست در مدت کوتاهی بحث غنی سازی را به سرانجام برساند؛ مصطفی در کار خود، نقشی کلیدی داشت.

وی، ولایت پذیری را سرمایه اصلی شهید احمدی روشن عنوان کرد و افزود: او بسیار مخلص بود و هیچگاه تظاهر بیرونی نداشت؛ علاقه وی به رهبری زیاد بود و با توجه به آنکه رهبر معظم انقلاب بر به سرانجام رساندن نیروگاه نطنز تاکید داشتند، مصطفی تلاش زیادی برای این کار انجام داد؛ بطور کلی او فردی اهل عمل بود.

همسر شهید احمدی روشن گفت: ترور مصطفی نه تنها باعث ایجاد ترس در جوانان نشد، بلکه دشمن را در رسیدن به اهداف خود مایوس کرد؛ از جوانان می خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند.

بلوری کاشانی در پاسخ به سووال ایرنا که شهید احمدی روشن چقدر مطالعه می کرد و آخرین کتابی که خواند، چه بود، گفت: به علت مشغله زیاد، کمتر مطالعه می کرد، اما مباحث عقیدتی و اخلاقی خود را در زمان دانشجویی و در مقطع کارشناسی کامل کرد.

** مصطفی همواره رضای خدا را در نظر داشت

مادر شهید مصطفی احمدی روشن نیز در این مراسم، این دانشمند هسته ای کشور را فردی بسیار مهربان با خانواده توصیف کرد.

‘صدیقه سالاریان’ با تاکید بر آنکه خداوند به او برای داشتن چنین فرزندی لطف داشته، افزود: مصطفی همواره رضای خدا را در نظر داشت و خداوند مزد وی را با شهادت داد.

وی در پاسخ به این سووال که مصطفی را چگونه تربیت کرده، گفت: کار خاصی انجام ندادم اما از کودکی، نکات دینی را به او متذکر شدم و همواره از او خواستم تا حق الناس را در نظر بگیرد و باعث آزردگی هیچکس نشود.

مادر شهید احمدی روشن ادامه داد: در دوران بلوغ نیز همواره رفت و آمدهای او را در نظر داشتم و تاکید می کردم که غیر از خداوند از چیز دیگری نهراسد.

سالاریان سپس در پاسخ به این سووال که چرا و بنا بر چه ویژگی هایی، رهبر معظم انقلاب شهید احمدی روشن را شهید ‘ما’ خطاب کردند، گفت: این لطف ایشان بوده است؛ مسایلی است که نمی توانم بازگو کنم؛ پس از شهادت مصطفی، توسط برخی دوستان او فهمیدم که مصطفی طرح های خود را بواسطه دوستانش خدمت رهبر معظم انقلاب می فرستاده؛ مصطفی حتی شاگرد آیت الله خوشوقت استاد اخلاق تهران بود و مثل تمامی شهدا همواره از رهبر معظم انقلاب پیروی می کرد.

کتاب ‘من مادر مصطفی’ مشتمل بر خاطرات دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن توسط رحیم مخدومی به نگارش در آمده است.

این کتاب در ۱۳۶ صفحه و شمارگان سه هزار نسخه و به قیمت سه هزار تومان انتشار یافته است.

مصطفی احمدی روشن دی سال گذشته بر اثر اقدامی تروریستی به شهادت رسید.

بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.

فراهنگ ** ۱۶۳۰ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۳۲۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.