ولخرجی ویژگی مبتلایان به اختلال دو قطبی است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : یک روانپزشک با اشاره به شیوع اختلال دو قطبی (افسردگی- شیدایی) در حدود یک درصد جامعه، ولخرجی را ویژگی این اشخاص عنوان کرد.

افشین یداللهی در گفت‌وگو با فارس گفت: اختلال دو قطبی (افسردگی- شیدایی)، نوعی اختلال روان‌پریشی است که با دوره‌هایی از افسردگی و شیدایی همراه است. این اختلال در یک درصد جمعیت جامعه وجود دارد.

یداللهی تصریح کرد: اشخاص مبتلا به اختلال دو قطبی در فاز افسردگی، بی‌انگیزگی، افت انرژی، خلق پایین و بی‌علاقگی نسبت به اشخاص و چیزهایی که قبلاً نسبت به ‌آن‌ها علاقه‌مند بوده‌اند را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: اشخاص مبتلا، در فاز شیدایی بسیار پرانرژی، کم خواب، پرحرف و تحریک‌پذیر می باشند و اعتماد به نفس کاذب بالایی دارند.

این متخصص بهداشت روانی، ولخرجی را یکی از ویژگی‌های اشخاص مبتلا به اختلال دو قطبی که در فاز شیدایی قرار دارند، عنوان و افزود: ممکن است اشخاص مبتلا به این اختلال که در فاز شیدایی قرار دارند، ماه‌ها در نوبت گرفتن وامی باشند و پس از گرفتن آن، ظرف ۲ روز تمام پول‌هایشان را خرج کنند.

وی اظهار داشت: این اشخاص بعد از گذراندن فاز شیدایی تازه متوجه می‌شوند که تمام پول‌هایشان را خرج کرده‌اند و حالا باید بازپرداخت وامی را بدهند که پول آن را صرف کارها و اشخاص دیگری کرده‌اند.

این روانپزشک با اشاره به تشخیص این اختلال گفت: تشخیص اختلال دو قطبی توسط اشخاص خانواده و عادی جامعه امکانپذیر نیست و متخصصان بهداشت روانی می‌توانند این اختلال را تشخیص دهند.

وی گفت: گرفتن شرح حال و معاینه وضعیت روانی به طور دقیق می‌تواند گام مؤثر در تشخیص اختلال باشد.

یداللهی افزود: داروهای تثبیت کننده خلق، مؤثرترین شیوه درمان مبتلایان به اختلال دو قطبی است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.