ولیعهد عربستان روز جمعه مرده بود/ آمریکایی ها اطلاع داشتند

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه نهرین نت گزارش داد: نایف بن عبدالعزیز که مرگ وی روز شنبه اعلام شد در واقع جمعه پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری جان داده بود.

این پایگاه می افزاید: منابع آگاه در کشورهای حوزه خلیج فارس به نقل از فرزندان خاندان سعودی اعلام کردند که محمد بن نایف خبر مرگ پدرش را روز جمعه به اطلاع عمویش ملک عبدالله رسانده است و اعلام زمان مرگ نایف با ۲۴ ساعت تاخیر صورت گرفته است.

این منابع علت تاخیر را اعلام نکردند اما به احتمال زیاد دلایل امنیتی در این موضوع دخیل بوده است.

این منابع افزودند: کاخ سفید نیز جمعه از موضوع مرگ نایف بن عبدالعزیز آگاه شده است زیرا سفارت آمریکا در “برن” سوئیس موضوع را به اطلاع “هیلاری کلینتون”  و وی نیز خبر را به “باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا رسانده بود.

این منابع بیان کردند: “باراک اوباما” به محض دریافت خبر با ملک عبدالله تماس گرفته و به وی تسلیت گفته است و ابراز امیدواری کرده است که مرگ نایف تاثیری بر اوضاع امنیتی عربستان نداشته باشد.

اوباما ضمن تقدیر از نقش نایف بن عبدالعزیز و حمایت واشنگتن از عربستان ابراز امیدواری کرده بود که روند انتخاب جانشین وی به ویژه با توجه به شرایط حساس داخلی عربستان و منطقه روند معمولی داشته باشد.

شایان ذکر است دربار پادشاهی عربستان روز شنبه مرگ نایف بن عبدالعزیز در ژنو سوئیس را اعلام کرده بود. وی در گورستان “العدل” مکه مکرمه به خاک سپرده شد و  سلمان بن عبدالعزیز به جای وی ولیعهد عربستان شد. سلمان متولد سال ۱۹۳۶ است که از زمان مرگ برادرش سلطان بن عبدالعزیز عهده دار وزارت دفاع شده است. وی به مدت پنجاه سال حاکم ریاض بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.