ونزوئلا: اجازه نمی‌دهیم آمریکا در امور داخلی ما دخالت کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

مقامات ونزوئلایی اظهارات مقامات آمریکایی برای اظهار نگرانی در خصوص اعطای اختیارات ویژه به رئیس جمهور این کشور اسپانیایی زبان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، پایگاه خبری اسپانیایی زبان«بی بی سی موندو»؛ وزارت خارجه ونزوئلا روز پنجشنبه (۳۰ آبان) طی بیانیه‌ای ابراز نگرانی مقامات کاخ سفید در خصوص اعطای اختیارات ویژه به نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به شدت محکوم کرد.

جن پساکی، سخنگوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه (۲۹ آبان) از تصویب شدن قانون اعطای اختیارات ویژه به مادورو ابراز نگرانی کرد.

پساکی در خصوص اعطای اختیارات ویژه به مادورو گفت: اعطای اختیارات ویژه به مادورو در مجلس ونزوئلا تصویب شد؛ اما آنگونه که ما می دانیم اعطای این اختیارات به ریاست جمهوری یک کشور در تناقض با قوانین دموکراتیک است. هر فردی باید قدرت های مربوط به خود را داشته باشد نه بیشتر از آن و نه کمتر؛ حدود قائل شدن برای قوانین اشخاص از ارکان ضروری در قوانین دموکراسی به شمار می رود.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه ونزوئلا چنین آمده است: اظهارات پسکی بار دیگر بیانگر این واقعیت است که مقامات واشنگتن درصدد برآمده اند تا در امور داخلی کشورما دخالت کنند. مقامات این کشور می خواهند مجدداَ در کشور ما بی ثباتی ایجاد کنند.

در ادامه این بیانیه اینگونه نوشته شده است: جمهوری بولیواریایی ونزوئلا در برابر جهانیان اعلام می کند که مقامات کاخ سفید درصدد برآمده اند از طریق اپوزیسیون کشور ما قوانین موجود در قانون اساسی ما را زیر پای گذاشته و به ترویج بی ثباتی و هرج و مرج در کشور ما بپردازند.

مجلس ملی ونزوئلا روز سه شنبه (۲۸ آبان) لایحه مربوط به اعطای قوانین ویژه به را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

مادورو این لایحه را به منظور مبارزه با “جنگ اقتصادی” موجود در کشور به مجلس ارائه کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.