ونزوئلا از بانک مرکزی انگلیس شکایت کرد

بانک مرکزی ونزوئلا از همتای انگلیسی خود به دلیل مصادره طلاهای این بانک شکایت کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، در شرایطی که دولت ونزوئلا به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا با مشکلات مالی زیادی مواجه شده است، بانک مرکزی این کشور با ارایه یک دادخواست به دادگاهی در شهر لندن از بانک مرکزی انگلیس به خاطر بلوکه کردن حدود یک میلیارد دلار از ذخایر طلای خود شکایت کرد. بانک مرکزی ونزوئلا پیشتر در ماه آوریل با ارسال نامه ای به همتای انگلیسی خود خواهان بازگشت این طلاها برای تامین مالی مقابله با کرونا شده بود که این درخواست تاکنون از طرف طرف انگلیسی نادیده گرفته شده است. 

بانک مرکزی انگلیس در سال ۲۰۱۸ و به بهانه تحریم های آمریکا ۳۱ تن ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا که نزد این بانک سپرده گذاری شده بود را بلوکه کرد. انگلیس جزو کشورهایی است که اعلام کرده نیکلاس مادورو را به  عنوان رییس جمهور به رسمیت نمی شناسد و دولت خوان گوایدو، رهبر مخالفان را دولت قانونی می داند. 

بانک مرکزی ونزوئلا در این طرح حقوقی خواستار استفاده از این ذخایر طلا در قالب برنامه توسعه ای سازمان ملل برای واردات تجهیزات پزشکی، اقلام دارویی و مواد غذایی با هدف مقابله موثرتر با بیماری کووید-۱۹ شده است. 

به دنبال سقوط اخیر بهای نفت در بازارهای جهانی و کاهش درآمدهای نفتی، کاراکاس در هفته های اخیر  به استفاده از ذخایر طلای خود برای پرداخت هزینه تجارت خارجی روی آورده است. 

ساروش زایوالا، وکیل بانک مرکزی ونزوئلا در این پرونده گفت: اقدام بانک مرکزی انگلیس در بلوکه کردن ذخایر طلای ونزویلا به تلاش های دولت این کشور و سازمان ملل برای مقابله با کووید-۱۹ آسیب زده است. 

تاکنون ۶۱۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در ونزویلا ثبت شده که در این بین ۱۰ نفر جان باخته اند. با این حال متخصصان بهداشتی نسبت به فرسودگی و ناتوانی بخش بهداشت و درمان این کشور در صورت همه گیر شدن این بیماری هشدار داده اند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.