وونگ کار وای رئیس داوران جشنواره برلین ۲۰۲۴ شد

به گزارش خبرآنلاین، وونگ کار وای که به خاطر فیلم‌های هنری شیک و عینک‌های آفتابی خود شهرت دارد، رئیس هیئت داوری است که برنده جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای جشنواره برلین ۲۰۲۴ را انتخاب می‌کند.
 

کار وای که در هنگ کنگ زندگی می‌کند، یک فیلمساز کاملا جهانی است و در فیلم‌های خود مولفه‌های سینمای آسیا و اروپا را با هم تلفیق می‌کند.
 

او سال ۱۹۹۴ با «قطار سریع‌السیر چانگ‌کینگ» در سطح بین‌المللی به شهرت رسید و از آن زمان یکی از فیلمسازان محبوب علاقه‌مندان فیلم‌های هنری در اروپا بوده است.
 

کار وای سال ۲۰۰۰ با فیلم «در حال و هوای عشق» برنده جایزه سزار بهترین فیلم خارجی شد و سال ۲۰۰۴ با رمانس علمی تخیلی «۲۰۴۶» در جوایز فیلم اروپا جایزه بهترین فیلم غیراروپایی را برد.
 

کار وای با جشنواره برلین نیز بیگانه نیست و پیش از این چند فیلم او در این جشنواره آلمانی به نمایش درآمده است. «روزهای وحشی‌گری» سال ۱۹۹۱ در بخش فورم برلیناله به نمایش درآمد و سال ۱۹۹۶ نیز «فرشتگان سقوط‌ کرده» در جشنواره روی پرده رفت.
 

با این حال، کار وای ارتباط نزدیک‌تری با جشنواره کن دارد و سال ۱۹۹۷ با فیلم «شاد بودن با هم» جایزه بهترین کارگردان را از این جشنواره دریافت کرد.
 

او آخرین بار سال ۲۰۰۷ با اولین فیلم انگلیسی‌زبان خود «شب‌های زغال‌اخته‌ای من» با بازی نورا جونز و جود لاو در بخش مسابقه کن حضور داشت. 
 

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین گفت: «وونگ کار وای یکی از معروف‌ترین فیلمسازان دوران ما است. امضاء متمایز او و فضای شاعرانه فیلم‌هایش همه ما را مجذوب کرده است. برای او ریاست هیئت داوران آرزویی بود که به واقعیت تبدیل شد.»

کار وای هم گفت: «بازگشت به برلین و دیدن تازه‌ترین آثار فیلمسازان از سراسر دنیا برای من بسیار باعث خوشحالی است.»
 

کار وای این روزها روی فیلم «استادان بزرگ» کار می‌کند. این فیلم زندگی‌نامه‌ای با بازی تونی لیونگ، ژانگ زی‌یی و چن چانگ درباره یک استاد هنرهای رزمی است که مربی بروس لی بود.
 

شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ (۱۹ تا ۲۹ بهمن) برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۸ اوت / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.